Installatie probleem Trust SC-5100

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mathijs1987

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2009
Berichten
11
Hallo,
ik heb hetzelfde probleem..
Ik heb echter een nieuwe geluidskaart gekocht (Trust SC-5100) en de drivers geinstalleerd..
Ik krijg geen geluid uit mijn (ook nieuwe) speakertjes...
Bij winamp krijg ik melding: Onjuist DirectSound-stuurprogramma. Installeen het juiste stuurprogramma of selecteer een ander apparaat in de configuratie. Foutcode: 80070057.

Bij apparaat beheer staat een geel uitroepteken bij microsoft Kernel Wave-Audiomixer.
Het helpt niet als ik die uitschakel.

Een ander PCI slot heb ik ook al geprobeerd maar dat helpt niks..
Sinds ik de drivers geinstalleerd heb start hij ook heel langzaam op.. Het scherm met Windows Xp komt wel in beeld met het laadbalkje met het lopende blauwe vlakje (als je snapt wat ik bedoel) maar daarna krijg ik eerst heel lang alleen een zwart beeld. Vervolgens start hij Windows helemaal op, maar moet ik eerst nog wachten om bijvoorbeeld Start aan te klikken..

Enig idee??

EDIT:
Zie nu dat dit topic wel heel oud is, maar komt wel dicht in de buurt bij mijn probleem dus als iemand kan helpen nog, graag...
 
Welkom op Helpmij.:)

Ik heb je vraag een eigen plek gegeven. Het is niet netjes in te breken in iemand zijn/haar topic. Zoals je zelf al aangaf was de topic al erg oud (van 2006), dus niet actueel meer.


Installeer eens de chipset driver van je moederbord opnieuw. Daarna nog eens de driver van de geluidskaart. Heb je geen onboard geluidskaart die nog ingeschakeld is?
 
Sorry, mijn probleem leek erg op die van dat andere topic dus denk ik zet hem erbij..
Cd's van het moederbord moet ik nog krijgen van mijn broer, daar komt deze pc weg..
Hoe controleer ik dat van onboard geluidskaart?

EDIT:
Bij Configuratiescherm=> geluid en audioapparaten achter tabblad Audio, staat niks bij Afspelen van Geluid..
Bij Opnemen van Geluid staat wel C-Media PCI Audio...
 
Laatst bewerkt:
C-media is dacht ik een onboard geluidskaart, maar kan me erin vergissen. Het uitschakelen van een onboard geluidskaart moet in het Bios gebeuren.
 
Als het een onboard is waarom staat er dan PCI achter??
En hoe zou ik eventueel de onboard kunnen testen of iets dergelijks??
Ik wil gewoon graag geluid uit mijn PC, kan me niet schelen hoe:p...
 
@ Lex,

C-Media is er ook in PCI aansluiting verkrijgbaar (Had er laatst nog 1 in deze bak hangen).


@ TS,

Deinstalleer de drivers van je onboard chipje (Die C-Media). Want als ik het goed lees heb je al een andere kaart gekocht? (Trust)?

Installeer daarna de drivers van je trust kaartje.




Oveirgens.. Heb je in Winamp wel ingesteld dat het de geluidskaart gebruikt? En niet de Cmedia chipje/kaartje/ding? Dat is volgens mij ook in te stellen in je configuratiescherm.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb alles wat ik durfde zeg maar wat met audio te maken had eraf gegooid... Staat alleen nog iets van Legacy- Audiostuurprogramma's, maar staat ook Legacy-videovastlegapparaten tussen (bij Apparaatbeheer)..
Ik heb in mijn bios ook 2 dingen van audio uitgeschakeld. Toen ik de nieuwe driver voor de kaart installeerde, kreeg ik rechts onderin het scherm bij de klok wel weer C-Media mixer pictogram, dus dat heeft dan met de nieuwe kaart te maken...
ik kan via het configuratiescherm=> Geluiden en dan bij tabbladen Audio en Spraak niks selecteren om het af te spelen, maar wel om op te nemen..

Ik vind het vooral raar dat hij anders op start na de installatie van de drivers... Kan trouwens nog wel proberen of het de alleen de eerste keer gebeurt na installatie...
Morgen krijg ik als het goed is de cd's van de pc (moederbord e.d.) binnen...

EDIT:
Dit keer bij opstarten deed hij na het Xp scherm er ook lang over...
En dat instellen bij Winamp kan ik niet vinden wat je bedoelt..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb alles van mn trust kaartje eraf gegooid en originele drivers geinstalleerd van de cd's die ik er inmiddels bij heb..
Heb ook de chipset geinstalleerd maar dit hielp ook niet..
Ik kan bij configuratiescherm=>Geluiden en audioapparaten onder tabblab audio nog steeds niks selecteren bij afspelen van geluid... Bij opnemen van geluid staat Avance AC97 Audio nu..
Bij winamp krijg ik nog steeds de melding; Onjuist DirectSound-stuurprogramma. Nog steeds foutcode 80070057..
Via internet explorer bijvoorbeeld heb ik ook geen geluid..
Iemand nog een idee?/
 
Hoi !

Wat een verwarring......trouwens: Trust-audio-kaarten zijn niets anders dan C-Media !

Waarschijnlijk is er een conflict tussen de audio-chip on het mobo en de Trust-kaart.

Eerst alle geluids-drivers maar verwijderen en dan je juiste (dus van de Trust-CD) installeren.

Greetz,

Harry.
 
Dank je voor je reactie..
Toen er niks meer op stond aan audio drivers (dat ik kon vinden iig) en toen die van Trust Installeerde werkte het ook niet...
Nu heb ik alles eraf en die bij het moederbord hoort (Avance Sound Manager) geinstalleerd maar het werkt nog steeds niet, ik krijg nog steeds de melding onjuist directsound programma ofzo...
 
Hoi !

Mobo met een Intel-chipset ?

Zo ja, heb je eerst de Intel audio bus driver nog nodig....


Maar evengoed zou de Trust moeten werken, mits je tussen je graka en de Trust 1 PCi-slot vrij gelaten hebt.

Greetz,

Harry.
 
Euhh jah kan wel dat ik Intel chipset heb, ZOVEEL verstand heb ik er ook niet van:p..

Maar evengoed zou de Trust moeten werken, mits je tussen je graka en de Trust 1 PCi-slot vrij gelaten hebt.

Snap niet wat je hiermee bedoeld...
En de cd's die bij de pc zijn geleverd staat dus audio driver op die ik heb geinstalleerd, dan zou mijn onboard het toch weer moeten doen??
Als je mij kan vertellen hoe ik het weer werkend krijg (onboard of niet) maak je mij heel blij!!

Mathijs
 
Hoi !

On-board audio-drivers werken alleen als ook de chipset-drivers geinstalleerd zijn.

@Lex, bedankt voor de welkome aanvulling.

Greetz,

Harry.
 
ohh wist niet dat het nog uitmaakt welke PCI poort je gebruikt..
De Trust card zat eerste pogingen tussen een lege en USB kaart in, later tussen een draadloze internet kaart en een lege..
Maar waar haal ik dan die Intel audio bus driver weg?? Wil eerst mijn onboard dan ff draaiend hebben...
Ik heb trouwens Intel Chipset Software Installation Utility ook geinstalleerd die op de bijgeleverde cd stond...
 
Laatst bewerkt:
Nee dat lijkt er niet op te staan..
Die moet in downloaden en installeren dus??
Dan ga ik dat nog even proberen..
Heel erg bedankt alvast in ieder geval!!

EDIT:
Die link die werkt niet... Heb je een andere?? Via PB/email mag eventueel ook als dat handiger/legaler is...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan