installatie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruurd05

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2003
Mijn computer is een Pentium 2 met Windows 98.
Werkt gewoon goed, behalve bij installeren en downloaden. Als hij bezig is met installeren of downloaden, dan gaat mijn monitor opeens op zwart.
Hij schakelt zelfs uit. De computer blijft aanstaan, maar doet niets meer.
De enige manier om hem dan weer op gang te krijgen is via reset. Scandisk geeft dan foutmeldingen, zoals onderdelen die op de verkeerde plaats zijn neergezet en onderdelen die "kruislings zijn gekoppeld" en elkaar gingen overschrijven.
Weet iemand wat dat is.
Thanks.
Ruurd

Foutmeldingen

De foutmeldingen over kruislingse koppelingen enzo van Scandisk klopt. Dit komt doordat je op een verkeerde manier hebt afgesloten.

Voor wat betreft de monitor, kan ik je helaas geen oplossing bieden, maar het lijkt op OF een voedings probleem OF een slecht/los contact bij de hoogspannings-trafo.

Succes,
Richard

foutmedingen

Bedankt Richard,

Het is me nu wel duidelijk waar de foutmeldingen vandaan komen.
Mijn monitor werkt gewoon altijd goed, hij gaat alleen plotseling uit bij install./download. Het lijkt wel of het juist daardoor komt. Of het is eigenlijk wel zeker.
Tijdens inst./downl. valt de monitor plotseling uit (gaat op standby). Er blijft dus wel gewoon spanning op staan.
De computer blijft gewoon aan, maar doet ook niets meer. Ik begrijp er niets van, heeft iemand al eens zoiets raars meegemaakt??

Monitor

Hoi,

Misschien een hele domme vraag, maar heb jij de instellingen al eens nagekeken van het energiescherm ?

Het zou OOK nog eens kunnen dat na een paar minuten de monitor uit gaat omdat je tijdens downloaden en/of installeren een tijdje niets doet en daarom de monitor automatisch op standbye komt ?!

Richard

energiebeheer

Alweer bedankt Richard

Het ligt niet aan energiebeheer hoor. Hoewel de computer wel uitgaat zoals je kan instellen op energiebeheer.
Daar lijkt het tenminste op.
Maar de ene keer is het na 2 minuten en dan weer na 3 minuten bijvoorbeeld.
En het is altijd tijdens downl./install. Verder kan ik hem gewoon aan laten staan en gebeurt er niets.

Groeten,
Ruurd

nog steeds problemen met installatie

Het downloaden en installeren gaat nog steeds niet goed.

Nog even: Bij zowel installeren van CD rom als downloaden, b.v. mijn virusscanner van zeelandnet.nl
gaat het goed totdat mijn computer vastslaat, waarbij de monitor op "zwart" gaat en ook op standby gaat
(ligt niet aan energiebeheer trouwens).
De computer blijft zelf wel aan maar doet niets meer.
De enige manier om weer op te starten is resetten.
Dan krijg ik de gebruikelijke foutmeldingen.
Maar ook een bestand kan niet gerepareerd worden ivm te lange naam. Herstellen via windows scandisk kan dan wel. Weer proberen te downloaden levert dan weer hetzelfde resultaat op.
Wie weet wat er aan de hand kan zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan