installatie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

mathijs92

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
Berichten
18
ik wou mijn microsoft server 2003 SBS opnieuw installeren, omdat hij niet opstart ( zie dit topic).
Toen ik de cd van windows server erin deed en de installatie wou starten, kreeg ik een bericht dat er geen harde schijven waren aangesloten :shocked:, maar als ik niet opstart van de cd krijg ik gewoon mijn aanmeld scherm te zien.
Hoe komt dit?
 
Laatst bewerkt:
ik wou mijn microsoft server 2003 SBS opnieuw installeren, omdt hij niet opstart ( zie hier).
Toen ik de cd van windows server erin deed en de installatie wou starten, kreeg ik een bericht dat er geen harde schijven waren aangesloten :shocked:, maar als ik niet opstart van de cd krijg ik gewoon mijn aanmeld scherm te zien.
Hoe komt dit?

Zijn het sata schijven? Kan zijn dat je die drivers apart gaat moeten inladen.
 
Zijn het sata schijven? Kan zijn dat je die drivers apart gaat moeten inladen.


Ik had het zelfde probleem.
Maar hoe krijg je die drivers geinstaleerd als je alles opnieuw wilt instaleren?

Ik heb het opgelost door een oude harde schijf van 10gig in te zetten.
Toen xp daarop geinstaleerd.
Toen kon ik de sata drivers instaleren en toen kwam mijn sata harde schijf weer te voorschijn.

Maar het mooiste zou natuurlijk zijn om eerst de sata drivers te instaleren en dan de windows.
Dus wie deze oplossing weet, ik zou het graag willen horen
 
Ik had het zelfde probleem.
Maar hoe krijg je die drivers geinstaleerd als je alles opnieuw wilt instaleren?

Ik heb het opgelost door een oude harde schijf van 10gig in te zetten.
Toen xp daarop geinstaleerd.
Toen kon ik de sata drivers instaleren en toen kwam mijn sata harde schijf weer te voorschijn.

Maar het mooiste zou natuurlijk zijn om eerst de sata drivers te instaleren en dan de windows.
Dus wie deze oplossing weet, ik zou het graag willen horen

bij het opstarten van windows kan je kiezen om extra drivers toe te voegen (komt heel even te voorschijn ergens in het begin dacht ik) Dan moet je op een knop drukken (weet niet vanbuiten welke) en dan krijg je later de optie om extra drivers toe te voegen. Geen zorgen maken als je het niet meteen ziet nadat je op de knop gedrukt hebt, het komt er wel.

Natuurlijk eerst de drivers ergens op een disskete of een ander medium plaatsen.
 
ik heb nu eerst de server opgestart, en toen wou ik gaan installeren, maar iedere keer blijft hij hangen bij Installatieonderdelen worden geladen, onderdeel 25 van 40.
hij heeft de hele nacht aangestaan, de andere onderdelen zijn meteen klaar, maar bij 25 blijft hij iedere keer hangen
waar ligt dit aan?

mathijs

p.s. het is een legale versie
 
ik heb nu eerst de server opgestart, en toen wou ik gaan installeren, maar iedere keer blijft hij hangen bij Installatieonderdelen worden geladen, onderdeel 25 van 40.
hij heeft de hele nacht aangestaan, de andere onderdelen zijn meteen klaar, maar bij 25 blijft hij iedere keer hangen
waar ligt dit aan?

mathijs

p.s. het is een legale versie

vuile of bekraste cd?
 
nee, helemaal schoongemaakt en geen krasjes, en hij doet het nog steeds niet
en het zijn trouwens RAID schijven
 
Laatst bewerkt:
ik heb de drivers van mijn harddisk weer gevonden en windows opnieuw geinstalleerd, helemaal geen foutmeldingen gehad. toen de installatie klaar was, is de server opnieuw opgestart. Toen ik het windows laadscherm kreeg, kreeg ik na 2 seconden een halve seconde een blauw scherm en toen starte de server weer opnieuw op, en zo gaat het de hele tijd door. Wat is er nu weer mis


06-05-2007 11:40
Heb de server opnieuw geinstalleerd, nu werkt alles perfect

mathijs
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan