INstallatie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spina

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2003
Als ik een nieuwere versie van MSN wil installeren krijg ik de melding dat ik niet over de vereiste rechten beschik. Er is echter maar een gebruiker van mijn pc en die heeft beheerder rechten
ik heb mijn accounts opgezegd van eerdere installatie van msn maar ook dat geeft geen soelaas.
Wie kan mij verder helpen

Kijk het toch even na of je écht administrator-rechten hebt. Zie o.a. deze link

Succes,

Tijs.

geen rechten

Hallo Tijs
heb rechten mijn naam staat erbij
heb gepobeerd om via veilig modus eigenaarschap te verkrijgen, maar weet niet waar ik het tabblad eigenaar moet zoeken. Vind de tabbladen niet waar in de links naar verwezen wordt
groet spina

Doe het volgende: Maak eerst een herstelpunt (Start -> Uitvoeren -> %windir%\system32\Restore\rstrui.exe)

Daarna: Volg de instructies in deze link

Je zou dan met rechtsklikken op de map C:\Program Files
danwel Delen en Beveiliging moeten kunnen kiezen en daarin het tabblad Beveiliging vinden.
danwel kiezen voor Eigenschappen, en daarin het tabblad Beveiliging vinden.

Minstens 1 van de 2 zou beschikbaar moeten zijn na het volgen van de link die ik boven gegeven heb.

Tijs.

Laatst bewerkt:
re

Hoi Tijs
Programmatje geinstalleerd, en uitgevoerd, en verder je opmerkngen opgevolgd maar het probleem blijft het zelfde
heb je nog een idee?
groet

Misschien kun je aangeven wat nu de status is:
1. Heb je nu wel toegang tot tabblad Beveiliging? Indien niet, probeer: Start -> Uitvoeren -> control.exe folders
Ga daar naar tabblad Weergave, en vink uit: Eenvoudig delen van bestanden en mappen.
2. Is de lokale groep Administrators Eigenaar (gemaakt) van de map C:\Program Files
3. Heb je problemen met het installeren van andere programma's? Test dat eens met een ander programma, bijvoorbeeld hdtune. Als je dat probleem niet hebt, dan is er wat anders aan de hand, en dan zou het probleem kunnen liggen in sleutels in de registry waar je (om welke reden dan ook) niet zaken mag toevoegen, verwijderen of wijzigen.

Tijs.

re

Hallo Tijs
Ik kan andere programma's zoals Htune gewoon installeren, daar krijg is die melding niet van
groet

Eerst een herstelpunt maken.

Daarna: Download en start Windows Installer Cleanup

Kijk of je daar nog wat vinden kunt dat MSN Messenger of Windows Live Messenger of Live Messenger heet. Er kunnen meerdere versies te vinden zijn, dus kijk goed. Verwijder dan met deze tool alle resten.

Kijk of het dan wel weer gaat. Indien niet:

Start -> Uitvoeren -> regedit.exe
Kijk bij de volgende sleutels, en probeer ze weg te gooien (Del-toets), als ze bestaan:
HKEY_CLASSES_ROOT\AppID\msnmsgr.exe
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{F81CD990-910B-4bbf-9CB3-6A77F3D697B3}
Alle sleutels, vanaf HKEY_CLASSES_ROOT\MSN.V2SDeviceHandler
tot en met HKEY_CLASSES_ROOT\MSNMessengerPrivate.MessengerPriv.1
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\ActiveX Compatibility\{F81CD990-910B-4bbf-9CB3-6A77F3D697B3}

Verwijder de map C:\Program Files\MSN Messenger

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan