Installatie-probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul Postma

Verenigingslid
Lid geworden
25 apr 2003
Mensen, ik heb een laptop, waar Vista Ultimate 64b op staat. 64 bits omdat ik veel intern geheugen nodig heb, i.v.m. virtuele machines.
Werkt redelijk lekker.
Nu heb ik Windows 7 aangeschaft en wil dus Windows 7 Ultimate 64b installeren.
Na enige tijd krijg ik de melding, dat ik niet van 32b naar 64b kan upgraden.
Ik denk, iets verkeerd ingetypt: dus opnieuw: zelfde melding.
Iemand enig idee?

Hoe start je de setup? Via Windows of met het opstarten?

Kun je niet beter meteen een clean install doen? Je bestanden & instellingen kun je met easy transfer overzetten.

Dan ben je ook van alle rotzooi af die in Vista zaten.

Greetzz,
Timo

Je MOET een clean install doen!!!

Upgraden van 32 bits naar 64 bits is onmogelijk!

mrmusic: ik heb een 64b systeem en wil upgraden naar W7 64b. Dus de melding klopt gewoon niet. Daarenboven wie bepaalt dat ik MOET!!

Timo17: ik start op vanuit Windows.

Nou, het feit dat het gewoon technisch niet mogelijk is van 32 naar 64 bit te gaan lijkt me wel een goede "moet". Overigens is dit een maffe fout, en ik durf je niet zo 1,2,3 te zeggen wat er mis mee is helaas.

mrmusic: ik heb een 64b systeem en wil upgraden naar W7 64b. Dus de melding klopt gewoon niet. Daarenboven wie bepaalt dat ik MOET!!

Timo17: ik start op vanuit Windows.

Je zegt: ik heb een 64-bits systeem, maar...

dat is nog niet hetzelfde als een 64-bits systeem met een 64-bits Windows versie...

Weet je 100% zeker dat je nu Vista 64 bits hebt?

Ik heb een 64b laptop (hardware) met Vista Ultimate 64b (OS).
Dus snap ik die stomme melding van Microsoft niet.

Ik heb een 64b laptop (hardware) met Vista Ultimate 64b (OS).
Dus snap ik die stomme melding van Microsoft niet.

Plaats eens een screenshotje waarop te zien is dat je een 64-bits vista hebt, niet dat ik je niet geloof, maar om zelf op weg te raken met de oplossing zoeken

Zie de bijlagen.
Het feit, dat >4Gb aan geheugen wordt herkend, geeft aan dat het 64 bits moet zijn.

Bijlagen

• 1.JPG
    1.JPG
    10,7 KB · Weergaven: 45
  • 2.JPG
    2.JPG
    32 KB · Weergaven: 47
Laatst bewerkt:
Zie de bijlagen.
Het feit, dat >4Gb aan geheugen wordt herkend, geeft aan dat het 64 bits moet zijn.

Dat is dus niet zo............

Ook Vista SP1 ziet wel de geplaatste 4Gb intern geheugen, maar kan er alleen geen gebruik van maken!!!!!

Je hebt gewoon Vista 32 bits nu!!!

Idd. Er wordt tegenwoordig (sinds SP2?) in vista 32 bits ook 4gb < aangegeven, alleen niet gebruikt. Dit zegt dus 0,0. Gok dus dat je idd gewoon 32 bits hebt... En ja, dan moet je een volledige clean install doen voor 64 bits...

Idd. Er wordt tegenwoordig (sinds SP2?) in vista 32 bits ook 4gb < aangegeven, alleen niet gebruikt. Dit zegt dus 0,0. Gok dus dat je idd gewoon 32 bits hebt... En ja, dan moet je een volledige clean install doen voor 64 bits...

Sterker nog, jij gokt, ik garandeer TS dat hij nu 32-bits draait!

Haha, ik zie nu pas je reactie boven mij :P. Ik open altijd iets teveel tabbladen, omdat dan ze langzaam af te werken, en had je reactie nog niet gezien dus :).

Maar idd, je hebt inderdaad gelijk, het kan eigenlijk niet anders dan 32 bits zijn.

Klik een met de rechtermuisknop op computer>eigenschappen. Dan zie je hoeveel bits je Windows is.

bit.PNG

Greetzz,
Timo

Mensen.

Na jullie reacties, heb ik een en ander nog eens doorgenomen.
De fout bleek te zitten op de install-DVD.
Ik had én hardware 64bits én software 64bits (Vista Ultimate).
Heb een upgradeDVD gekregen (W7 Ultimate 64b) en geinstalleerd.
Werkt prima!!!!
Op een aantal probleempjes na (Trend Micro AV bijvoorbeeld).

Dank voor jullie meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan