Installatie problemen na voeding ontploffing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pjedro79

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2003
Hallo allemaal,

Ik heb een vaag XP probleem. Eerst vermeld ik even mijn systeem:
AMD athlon thunderbird 800mhz proccesor
MSI K7T pro moederbord
Gforce 2 mx videokaart
265mb SD ram

In eerste instantie had ik XP vlekkeloos geinstalleerd, en genoot ervan met volle teugen zo vlot liep het allemaal. Tot dat 2 weken gelden mijn voeding knalde nadat ik de compu verplaatst had en de stekker erin stak. Ik nieuwe voeding gekocht--> niks. Mijn HD bleek kortsluiting te maken, dus nieuwe HD gekocht (IBM 40 gigabyte 7200 toeren). Nu wil XP niet meer installeren. Als ik XP boot vanaf CD-rom dan gaat ie via het blauwe scherm allerlei bestanden laden, vervolgens krijg ik een zwart scherm met een knippende cursur, dan wordt het scherm helemaal zwart en leest ie van de CD en dan weer het zwarte scherm met cursor. Hierop blijft ie staan. Windows 98 installeren is geen enkel probleem.
Als ik via win 98 installeer krijg ik het zelfde probleem. Ik heb zelfs mijn Hd en CD-rom los van elkaar met het moederboard verbonden maar niets werkt!!!. Het lijkt of XP de HD niet ziet (wel in bios zichtbaar) want als ik de HD eruit haal en boot vanaf de CD krijg ik hetzelfde probleem!!

Iemand een idee

Ik vermoed zo dat je moederbord en/of cpu stuk zijn door overspanning....

Een en ander zou misschien beter eens bij een goede pc-boer moeten getest worden...

nee, die doen het gewoon, anders zou 98 niet foutloos lopen,

Ik heb bovendien mijn CPU en allerlei onderdelen getest mbv PC dokter

Zou dat helpen met ander geheugen? Ik heb het geheugen ook gechecked in PCdokter, niks aan de hand. Ik ga zo ook eens proberen mn bios te flashen.

Bedankt in ieder geval

Geplaatst door Pjedro79
Zou dat helpen met ander geheugen? Ik heb het geheugen ook gechecked in PCdokter, niks aan de hand. Ik ga zo ook eens proberen mn bios te flashen.

Bedankt in ieder geval

Je kunt het altijd proberen, en omdat win98 wel kan draaien zal er niks kapot zijn, maar het kan wel slechte kwaliteit zijn.

DIT GELOOF JE NOOIT

Mijn probleem is opgelost, maar de oplossing is heel vaag. Als iemand een verklaring kan bedenken dan hoor ik dat graag!!!!!

Wat is er gebeurt. XP had ik geinstalleerd en alles werkte. Als je XP eenmaal geinstalleerd heb gehad, was een bios update niet nodig toch? Nou heb ik alleen mn voeding en mn HD vervangen. In een uiterste wanhopige poging om XP weer geinstalleerd te krijgen en niet terug te hoeven naar 98 heb ik mn bios geflashed met een NTFS competable BIOS. En wat denk je....... Juist alles werkt weer. XP installeerd enz. enz. Maar hoe is het dan in hemelsnaam mogenlijk dat ik XP die andere keer wel XP geinstalleerd heb, in een NTFS format nogwel ?

Tevens wil ik iedereen nog even bedanken voor de reacties en wil ik de makers van de site complimenteren met deze fantastische site

Groeten

Gokje...

De overspanning bij het ontploffen van de voeding heeft misschien een kleine fout in het bios geheugen veroorzaakt, en door te flashen is deze gerepareerd...

Misschien was een bios reset zelfs voldoende geweest?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan