installatie problemen opensuse 11.2

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjoderoon

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
ik probeer opensuse op een pc te installeren bij mij thuis en ik krijg iedere keer een kernel panic.

Ik gebruik een net install cd omdat de pc geen dvd drive heeft. Ik heb de hdd helemaal leeg gemaakt (er staat geen enkele partitie op) maar als ik bij voor installeren kies in het boot menu dan gaat hij de linux kernel laden en daarna gaat het fout en blijft de kernel hangen.

ik zie onder andere onderstaande meldingen:
Code:
[2.121594]  VFS: cannot open root device "<null>" or unknown-block (3,1)
[2.121873] please append a correct "root"= boot option; here are the available options:
[2.122217] debug_block_ext_devt is enabled, you need to specify explicit textual name for "root"= boot option
[2.122631] kernel panic - not syncing: VFS: unable to mount root fs on unknow-block (3,1)

ik heb ook al een memtest gedraaid, hieruit bleek dat het geheugen in orde is. Verder heb ik een text instal geprobeerd, maar deze geeft hetzelfde probleem.

wie kan mij helpen? Ik ga in ieder geval vanavond een livecd branden en kijken of deze het
doet.

het gaat om een pc met volgende specs:
Athlon 170
512mb ram
Via KT133/KT133a chipset
+/- 10 gb seagate harde schijf

1x 52 speed creative cdrom
1x 32/8/4 plexwriter

Wat ik er zo van kan maken is dat de kernel je installatie niet kan vinden. Zeg maar hetzelfde als de windows opstart lader c:\ niet zou kunnen vinden.
Heb je toevallig op een externe usb drive geïnstalleerd ofzo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan