Installatie schijven starten niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcovg

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2006
Berichten
205
Ik heb een laptop,

Hij geeft aan "no operating system found"

Daar wil ik xp op installeren.

Ik plaats een cd ( heb meerdere geprobeerd )( in de bios staat cd voorraan en winxp aangegeven( gaat om een oudere laptop waarin dit dient te worden aangegeven ) )

Ik herstart de notebook.

Ik zie een knipperend streepje..

Na 10 minuten een knipperend streepje gezien te hebben herstart de notebook weer..

Wat moet ik doen om de installer te krijgen?
 
je komt dus nog niet in het installatievenster van xp?

Heb je al eens memtest uitgevoerd?
 
ghehe gaat ook niet..

ik heb geprobeerd hirens 9.5 te draaien

deze geeft aan geen enkele uha te vinden.

ik heb nog wel meer hirens cd's liggen of andere memtest cd's .. die kan ik wel proberen maar ik denk dat het resultaat hetzelfde is.
 
heb je die laptop dan onlanks wel nog gebruikt? :p
en werkt die drive dan nog wel? ;)
 
de accu van de laptop heb ik pas vervangen hij heeft hiervoor een maand lang niet gebruikt op een stapel gelegen. de hardeschijf werkte wel maar starte geen OS meer vanwege beschadiging.
 
weet je dan zeker dan er niet meerdere hardware componenten beschadigd zijn?
 
voordat ik een nieuwe accu had gekocht was er wel wat cluster beschadiging aangetroffen verder waren er toen behalve de accu dan geen verdere problemen.
 
Ja ik denk dan echt dat er nog iets zou schelen aan de hardware maar ik zou niet weten wat...

Je krijgt dus wel het intel logo (pentium enzo) en dan kan je in de bios komen maar verder kom je niet?

En je cd-drive is ook zeker niet stuk?
 
ik krijg wel de bios maar niet dat logo maar text.. dmv f2 kan ik gewoon in de bios komen.

daarna krijg ik dus als er geen cd in zit de melding "no operating system found"
( bootvolgorde cd/ hdd/ floppy )

hirens bootdisc start wel ik kan door het menu bladeren maar zodra ik een applicatie kies werkt het niet. ( kan ook geen dir/p op de schijf.. dan vindt hij de cd wel maar geen bestanden ):confused:
 
dan denk ik dat de HDD stuk is maar van mij moet je qua hardware ook niet teveel aannemen want daarvan weet ik bijna helemaal niets :eek:
Je zou de Hdd er eens kunnen uithalen en in een andere pc steken om deze te testen maar ik weet ook dat het voor een laptop allemaal niet zo simpel is

verder weet ik echt niet meer hoe je dat zou moeten oplossen.
 
ik zal het vanavond proberen als ik tijd kan vinden en dan laat ik het je zo snel mogelijk weten.. ik vermoed dat je wel gelijk hebt hoor.. maar omdat hij het de laatste keer nog deed...
alvast bedankt.
 
Is de hardeschijf wel zichtbaar in het bios?

Misschien daar eens opnieuw laten herkennen.Kijk eens of je iets als "IDE HDD Auto Detection" kunt vinden.

Greetz
 
ik zal wel eens kijken,

dit is wat ik herinner van de laatste keer dat ik in de bios keek:

primairy ide: none ( stond op auto maar vind inderdaad niets )
secundary ide: cd-rom bla bla bla

maar ik dacht dat de melding "no operating system" found van de hdd af hoorde te komen en niet van de bios.
 
Kijk hier onder punt 7.1 naar;
afhankelijk van de instellingen in de BIOS-setup-schermen (opgeslaan in het CMOS-ram-geheugen) gaat de pc verder met het initialiseren van de hardware en wordt er door het BIOS in de aangegeven volgorde -opgegeven in de BIOS-setup-schermen- gezocht naar een geldige opstartschijf -dit is een schijf met daarop een BOOTSECTOR (een schijfsector met het bootloader programmaatje (ook bootstraploader genoemd)- op een zeer precieze plaats op die schijf. Op diezelfde schijf moeten dan ook nog enkele systeembestanden gevonden worden (zie verder) waarvan de naam ergens in het bootloader programma zelf is opgeslaan.

Als er geen hardeschijf wordt gevonden,dus ook geen bootsector,kun je deze melding krijgen.

http://webs.hogent.be/~ldc392/INLBOOT.HTM
 
en kan dit zijn door cluster beschadiging of adviseert u mij te controleren of alle kabeltjes nog wel goed zijn aangesloten ( aangezien ik ook heb gemerkt dat de processor koeling niet goed zat )?
 
en kan dit zijn door cluster beschadiging of adviseert u mij te controleren of alle kabeltjes nog wel goed zijn aangesloten
De hardeschijf in het bios zichtbaar krijgen heeft prioriteit,want anders begin je helemaal niets natuurlijk.

Kijken of alles goed is aangesloten is dus een goed idee,haal alles voor de zekerheid even los en dan weer vast.

Hoor jr de HDD wel draaien oftewel opspinnen?
aangezien ik ook heb gemerkt dat de processor koeling niet goed zat )?
Dit kan zeker problemen veroorzaken,maar een logisch verband met het niet herkennen van de HDD zie ik voorals nog niet.

Controleer in het bios de temp van de processor in ieder gaval.

Krijg je de HD zichtbaar,dan kunnen verdere stappen worden ondernomen.

Greetz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan