installatie server 2003

• Onderwerp starter Onderwerp starter stom
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

stom

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2006
Ik heb hulp nodig bij de installatie server 2003

Wie weet hoe ik een Domeincontroller aanmak en een DHCP server? :thumb:

Ik heb de server geïnstalleerd maar ik kan geen Domeincontroller aanmaken ik weet niet hoe dat moet :o

Ik kan geen toegang krijgen vanuit de PC waar ik normaal met werk.

Wij willen op de 17.06.2006 een lanparty gaan maken een als ik de server niet aan het praten krijg gaat de lanparty niet door.

wie kan mij helpen?

ik ben stom ik weet het:p

Laatst bewerkt:
Dit kan allemaal al via de wizard die de eerste keer gestart wordt na installatie van Windows 2003. Daar kun je DHCP en Domain Controller installeren.

Dank jullie voor de antwoord :thumb:

Maar dat heb ik gedaan als ik de DHCP server wizard gaan doorlopen een de IP adres toewijs zegt de wizard dat dit niet kan 2 netwerkkaarten in de zelfde PC en in de zelfde range.

Wat moet ik ermee?

Ik heb ook nog een hardware firewall die een virtuele DHCP server heft.
Een de router die heft maar een range voor de firewall.

Hoe kan ik dit oplossen?
Bij de Domain wizard gaat alles goed maar de Domain word niet aangemaakt ik kan zij niet vinden naar het nieuw opstarten van der server is er geen Domain? Ik ga met mijn gewone PC naar de netwerken zoeken maar niets?
Doe ik iets fout?
:o :confused: :confused: :(

Haal er anders eens een netwerkkaart uit en configureer dan je server.
Gebruik je DHCP van de firewall of moet de server DHCP gaan draaien. Kan er maar eentje doen natuurlijk.

het is opgelost

ik heb de installatie al klaar!

dank voor jullie hulp :(

Laatst bewerkt:
server

Ik wil een netwerk met 10 client aanleggen, mijn voorkeur gaat uit naar draadloos,
ik wil een bestandsserver inrichten voor de verschillende afdelingen,
er zijn 3 verschillende afdelingen, en die moeten allemaal hun
gegevens op kunnen vragen, nu vraag ik mij af,
als die lieden allemaal op het zelfde tijdstip gegevens willen opvragen, bij die server
is dat niet een enorme belasting voor de server, :( ,
hoe kan ik dit voorkomen ? geheugen ?

er wordt voornamelijk gewerkt met office,
is een extra applicatie server een optie, ?
thanx

sportiev1979 zei:
Ik wil een netwerk met 10 client aanleggen, mijn voorkeur gaat uit naar draadloos,
ik wil een bestandsserver inrichten voor de verschillende afdelingen,
er zijn 3 verschillende afdelingen, en die moeten allemaal hun
gegevens op kunnen vragen, nu vraag ik mij af,
als die lieden allemaal op het zelfde tijdstip gegevens willen opvragen, bij die server
is dat niet een enorme belasting voor de server, :( ,
hoe kan ik dit voorkomen ? geheugen ?

er wordt voornamelijk gewerkt met office,
is een extra applicatie server een optie, ?
thanx

wat voor een Server heb je P3 ???? MHz of P4 ???MHz hoeveel geheugen zit in de Server, geef maar een gedetaileerde samenstelling van jou server, dan kan je ook een nauwkeurig antwoord krijgen.

pentium 4 , 2 ghz, 1250 mb geheugen, 10000mb harddisk

pentium 4 , 2 ghz, 1250 mb geheugen, 10000mb harddisk

wil je nog meer weten,

Ik zie er geen probleem als je alleen maar 10 gebruikers met office wilt laten werken op de server, het geheugen moet voldoende zij meer is altijd beter.

Wat moet de server nog doen webserver, mediaserver, mailserver?

Als je alleen een applicatieserver wil laten lopen is dit goed.

Als je nog meer wilt weten lat het effen weten.
:thumb: :thumb: :thumb: :rolleyes:

Als je een wireless netwerk wilt laten lopen moet je kijken dat de accesspoint dit ook aankan, bedoel snelheid en meerdere cliënt op de zelfde tijd.

Wil je de accesspoint in secure mode laten lopen dan heeft dit gevolgen op de datatransfer word slomer.

niet doen:shocked:

bekabeld

ik denk dat ik toch maar voor bekabeld ga,
is ook veiliger, anders moet er ook weer iets komen
dat zorgt dat er niet aan wardriving gedaan kan worden,

maar jullie denken dus, dat een pentium 4 genoeg is,
om tien clients gelijktijdig te kunnen helpen,
met verzoeken om een bepaalde applicatie te kunnen gebruiken,

maar het wordt mij aangeraden om voor elke functie van de server
applicatie, webserver, bestandsserver een aparte server aan te schaffen,
begrijp ik het goed:)

nee die sever (web, media, mailserver), kan jij op een server laaten lopen, Moet je alleen installeren bij server beheren, maar opletten elk server vraagt ook weer geheugen en CPU.

Veel succes

:thumb: :D

nee die sever (web, media, mailserver), kan jij op een server laaten lopen, Moet je alleen installeren bij server beheren, maar opletten elk server vraagt ook weer geheugen en CPU.

Veel succes

:thumb: :D

Is dit nog van toepassing, zoja wij kunnen je helpen om je netwerk op te zetten. Wij zijn een ict bedrijf die zich richt op kleinen ondernemers.
Meer info, mail ons.

JHP Solutions
info@jhpsolutions.nl

Topic is bijna een jaar oud......zal ondertussen wel opgelost zijn. Let in het vervolg op de datum. En gelieve niet te linken naar commerciele bedrijven als het hier op helpmij gratis kan ;)

Je kan met vmware verschillende servers op een pc installeren. Je moet alleen voldoende processor snelheid en ramgeheugen hebben denk ik

Je kan met vmware verschillende servers op een pc installeren. Je moet alleen voldoende processor snelheid en ramgeheugen hebben denk ik
Ik een vraag en die luid nl. : Kan je een dhcp server appart installeren zonder domaincontroller en zo ja hoe ga je de domaincontroller verbinden aan je dhcp server ?

Welkom,

Graag je eigen vraag plaatsen en niet 1 uit 2006 omhoog halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan