installatie software verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

noneck

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2006
Berichten
10
beste mensen

ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem.

ik heb van een vriendin een laptop te leen.
nu was het de bedoeling om vista opnieuw te installeren via de optie recovery
er zit dus geen vista cd bij de laptop. alle software staat op de laptop zelf. het zou op D moeten staan.

nu wil het geval dat mijn vriendin de laptop eens heeft weggebracht om hem te laten opschonen.
nu hebben ze c: en D: samengevoegd. er is dus alleen nog maar C:

als ik nu vista opnieuw wil installeren via de optie recovery geeft hij gelijk de foutmelding dat hij het station (D:) niet kan vinden.

conclusie. vista weg?

is alles nu weg of is er nog een manier om het terug te halen?

wie kan mij hierover inlichtingen geven


alvast bedankt

rob
 
je hebt pech,na samen voegen partitie is echt alles wat op D: stond weg:(
 
Als dit echt zo is, regelrecht teruggaan naar degene die de laptop heeft opgeschoond. De installatie is nu echt verdwenen. Eventueel kun je ook nog via de fabrikant een DVD bestellen, maar dit is in de regel vrij kostbaar.

Je kunt ook een Vista DVD van iemand lenen, een officieel serienummer heb je tenslotte al.

En zelf ook even opletten de volgende keer. De vraag of je een herstel DVD wilt branden komt niet voor niets prominent in beeld bij een nieuwe laptop of pc.
 
wow jullie zijn echt snel, dank je wel

ik was er al bang voor.


rest mij nog 1 vraagje.
over die herstel DVD

die heeft ze inderdaad nooit gemaakt.
dat schijn je maar 1 keer te kunnen doen?
maar als zij het nooit gedaan heeft , kan dat dan alsnog?

ik kan die optie nergens vinden
 
Laatst bewerkt:
Als het nog mogelijk is, staat er bij (start) alle progamma's een soort subpagina, die je even door moet lopen.
Daar kom je ergens een optie tegen bij recovery o.i.d. waar je de optie hebt om een recover dvd te branden.
Ik geef je weinig hoop, maar niet geschoten is altijd mis.

Je kunt evt. bij progam files eens zoeken of een dergelijk progamma nog aanwezig is.
 
je had gelijk.. weinig hoop.
de mappen staan er nog wel ( empowering technologie )
maar bij alles wat ik probeer krijg ik de melding recovery werkt niet meer.

helaas..

in ieder geval bedankt voor de hulp.

zolang hij goed blijft draaien is er niks aan de hand.
daarna zien we wel verder.

groet,
rob
 
Neem aan dat er wel een sticker met een code voor vista op de laptop zit? Dan kan je feitelijk elke andere originele vista schijf gebruiken voor een herinstalatie en die activeren met de legale code.
 
ja, die zit er inderdaad op.. dus als de nood aan de man is kunnen we het toch nog rechtbreien
 
Mocht de pc nog Vista hebben nu en nog (enigszins) werkt, dan zou je, voor het geval je niet zeker bent dat je de juiste CD-key nog hebt (wordt ook Product Key genoemd), dan kun je m.b.t. Jellybean KeyFinder de CD-code achterhalen van de huidige Vista installatie.

Dit voor het geval je uiteindelijk handmatig Vista gaat herinstalleren.

Succes,

Tijs.
 
dat is toch de code met OEM erin.. die heb ik net uit de laptop gevist.. en anders staat het ongetwijfeld op de sticker aan de onderkant toch ...
 
Als de sticker aanwezig is en inderdaad de code vermeld, wel ja....
 
De code met OEM erin is niet de CD-key/Product key.

Kijk dus specifiek of je een Product Key kunt vinden op die sticker. Ziet er zo uit:
xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan