Installatie ssd Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

antwanes

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2013
Hoi mensen,

Even een vraagje.
Ik had een ssd ingebouwd nieuwe in mijn pc nieuwe installatie van Windows 10 gedaan.
Daarna had ik mijn oude schijf aangekoppeld als extra schijf en opeens wilt de computer niet meer starten van de ssd. Hij valt dan gelijk uit als die Windows moet laden.
Daarna had ik de oude schijf weer afgekoppeld(dacht het kom door de andere schijf) maar dan doet die het nog steeds.
Wat kan hier het probleem van zijn?

Bedankt!

Stond op die oude schijf ook nog windows 10?Mogelijk is het een probleem in safe boot. In de BIOS / UEFI even kijken of de bootvolgorde wel goed staat. Eventueel even fastboot e.d. afzetten en kijken of je de PC weer kunt laten booten van de SSD

Stond Windows 7 op Inderdaad. Kan het geen kwaad om safe boot uit te zetten?

Safe boot en quick boot

zolang het een legale windows versie is zou dat geen probleem moeten zijn om tijdelijk uit te zetten. Belangrijkste is eerst weer te kunnen booten van de SSD

Ik had hem nu met 2 hardeschijven geïnstalleerd opnieuw geïnstalleerd en nu doet die het weer gewoon. Is het nu zo als ik hem wil opstarten van de oude hardeschijf dat die het dan weer doet?

Dat is een beetje afhankelijk van de UEFI en de gebruikte instellingen. Windows 8 en hoger zijn nogal "jaloers" en tolereren standaard niet dat je wat anders opstart dan het OS. Zonder fratsen kan je zelfs niet eens meer in je eigen instellingen komen van de BIOS.

Gezien de opties die jij hebt is het waarschijnlijk al een ouder moederbord en daarvan is het vaak moeilijk te zeggen hoe ze omgaan met 2 OS'en

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan