installatie stopt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jarod

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2003
Berichten
85
Ik heb een enorm vervuild systeem. Ik wilde daarom XP opnieuw installeren. Nadat alles bestanden gekopieerd en geinstalleerd zijn systeem komt XP zoals gebruikelijk in het registratie en activatie proces. Het is een legale versie dat is het probleem dus niet. In deze fase loopt het systeem vast op het welkom scherm (1e pagina). Ik heb het al diverse keren geprobeerd maar hij blijft steeds op exact hetzelfde punt vastlopen. Ik kan XP dus niet activeren. Het vreemde is dat hij wel op te starten is in de veilige modus maar daar heb ik niets aan. Ik heb wel recentelijk 2 nieuwe pci usb insteekkaarten geplaatst. Maar daar had ik in het gebruik geen problemen mee. Wie o wie herkent dit of weet hier raad mee ??


Jarod
 
Systeem geheel geformateerd voor de tijd en voor de zekerheid fdisk/mbr gedaan vanaf win98 opstartdisk?
 
Met partition magic de gehele partitie gewist. Daarna opnieuw partitie aangemaakt. Is dit niet voldoende ??

Groet, Jarod
 
Ik zou mijn mbr maar eesn schoonmaken met fdisk/mbr en dan formateren via xp cd en dan installeren
 
Ik had laatst een PC en daar zat een Bad Cluster op de harde schijf. Hierdoor viel het installatie proces stil. Ik kreeg XP er dus geen eens op.
Misschien een mogelijkheid om je harde schijf eens te checken met scandisk.
 
Ik ben er achtergekomen dat het geen XP probleem is. Ik heb een dualboot met ME en merk dat ook dit systeem niet stabiel is. De oorzaak zit vermoedelijk tussen een USB pci kaart en de moederboard USB aansluitingen. Want wanneer ik de usb pci kaart in gebruik neem dat komen er snel daarna blauwe schermen. Ik zet in de USB sectie, indien nodig de vraag wel verder voort.

Jarod
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan