Installatie thuisnetwerk lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sneeuwlandschap

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 dec 2009
Beste lezers,

Momenteel hebben we 3 computers waarvan 1 desktop (met windows xp) en 2 laptops (met resp. Windows 7 en Mac OS X Snow Leopard). Bovendien hebben we een printer (Epson DX 8400) die aangesloten is op de desktop.
Aangezien we voor het printen steeds de usb-kabel moeten versteken naar onze laptops wouden we een thuisnetwerk opstarten om op deze manier van alle computers draadloos te kunnen printen.
Allesbehalve eenvoudig blijkt nu, hoewel het ook aan ons kan liggen, ondanks herhaaldelijke pogingen slagen we er immers niet in om alle computers op ons netwerk aan te sluiten.
Iemand enig idee hoe we dit het beste aanpakken? Voor alle duidelijkheid, we beschikken over een draadloze router van dlink.

Alvast bedankt,
Sneeuwlandschap

Bedankt voor de handleiding, hoewel ze niet op alle punten overeen kwam met de stappen die ik moest ondernemen ben ik er nu toch van overtuigd dat ik een perfect functionerend draadloos netwerk liggen heb.
Rest mij nog steeds het probleem van de printer, printen is enkel mogelijk van de pc die met de USB-kabel aan de printer is aangesloten. Op geen van onze andere computers is een spoor te bekennen van deze printer. Kan dit aan het feit liggen dat we geen draadloze printer hebben? En valt daar op een of andere manier een mouw aan te passen?

Ervan uitgaande dat je de printer gedeeld hebt, het volgende:

Op je clients de printers verwijderen, en een nieuwe printer toevoegen.
Alleen nu doe je het met netwerkprinter.
Laat hem zoeken naar de bewuste printer, (zorg dat je pc aanstaat) en ziedaar gefikst (als het goed is).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan