Installatie Ubuntu loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

ginojo

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2010
Berichten
912
Hallo allemaal,

Ik heb ubuntu geprobeerd te installeren op mijn pc. Ik heb de windows installer gebruikt. De installatie in windowd verliep goed. Maar bij het opstarten in ubuntu gaat ie eerst installeren en dan verifieren. Maar bierbij loopt ie vast. Mijn systeem is te vinden op mijn profiel bij systemen. Het is oud barreltje maar toch... wat kan er mis zijn?

Ginojo

EDIT: btw. Mijn vorige os was xp home
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp niet zo goed wat je wilt doen: wil je Windows XP vervangen door Ubuntu of wil je Ubuntu ernaast installeren?
 
hoe veel ram zit er in je pc? misschien kun je beter xubuntu installeren, is minder grafisch en lichter " voor de oudere pc geschikt dus "
draaid namelijk op xfce in plaats van gnome
 
@lutz: ja. K wil hdn ernaast.
@roy: k zal m eens proberen

Julie horen nog van mij..
Ginojo
 
Indien je ubuntu naast Windows wilt installeren, dan moet je Ubuntu op CD branden, je Windows computer echt afsluiten, en dan Ubuntu vanaf de CD opstarten. Vervolgens gaat dan de installer wat ruimte op de harde schijf vrijmaken, zodat ubuntu naast Windows kan worden geïnstalleerd, en je krijgt tijdens het opstarten een keuzemenu of je Windows of Ubuntu wilt opstarten.
 
Maar er was ook een installer voor windows. :s is die niet goed dan?
 
Maar er was ook een installer voor windows. :s is die niet goed dan?

Ik dacht altijd dat je met de Windows installer WUBI, dus ubuntu als windows toepassing kan installeren. Daarmee zit je tussen wal en schip.:confused:
 
En kan het anders ook via usb stick?

Dat zou in feite ook moeten kunnen, maar ik heb het nooit gedaan. Het werkt in ieder geval heel makkelijk via een CD (kostprijs €0,25 per stuk?). :cool:
 
He. Grappig. K heb vanmiddag die cd's besteld. Zijn trouwens gratis hoor. XD
 
ooh maar dat mag dan niet het probleem zijn voor het vastlopen. maar om ubuntu te kunnen draaien: voor 10.10 moet je 1 gb aan ram hebben.
 
Ow. Ok maar k ben nu met xubuntu bezig. Maar deze doet ook niet veel. Open suse kreeg k niet op usb. Was te groot. K wordt er gek van
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan