Installatie / update XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Devilish

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 dec 2001
Berichten
1.627
Hoi allemaal,

sinds vanochtend heb ik windows XP weer geinstalleerd, na de installatie wilde ik gelijk windows XP updaten en SP1 installeren,

Als ik via menu start -> windows update aanklik en dan naar updates laat zoeken krijg ik iets van 28essentiele updates te zien,

ik klik op installeren dan begint eerst het download proces na dat die afgerond is krijg ik allemaal foutmeldingen dat de updates niet geinstalleerd zijn,

kijk ik bij update geschiedenis dan zie ik alle updates die ik wilde installeren met daar achter mislukt + reden bij elke update staat dat het mislukt is met als reden dat het mogelijk een engelse site is,

nu gebruik ik windows XP prof NL editie dus lijkt mij dat hij naar nederlandse updates hoort te zoeken dit doet hij dus niet!

via dit forum vondt ik deze link voor SP1:

http://download.microsoft.com/download/whistler/sp/sp1/WXP/nl/xpsp1_nl_x86.exe

echter deze link werkt niet bij mij (bij andere mensen wel)

ligt het aan mijn internet verbinding of aan XP dat hij zich niet wil updaten, ik heb geen legale XP, maar deze werkte altijd wel, het enigste wat ik veranderd heb is de serial (sinds de vorige x dat ik xp nl installeerde)

ik gebruik Windows XP proffesional Nederlandse Editie
met een Multikabel (Quicknet) Power internet account
 
Laatst bewerkt:
werkt ook niet, de site van tweakers wel maar die link niet,

tevens doen een heel aantal sites het niet meer,

en al start ik Mirc op dan kan ik niet connecten met de irc servers maakt niet uit welke, dalnet / quakenet / etc

MSN daar in tegen werkt weer wel
 
Laatst bewerkt:
Heb ik ook gehad en de volgende dag werkte het wel.
Engels of NL maakt niks uit, daardoor kan het niet fout gaan.
 
Geplaatst door Will-Well
Heb ik ook gehad en de volgende dag werkte het wel.
Engels of NL maakt niks uit, daardoor kan het niet fout gaan.

dat updaten of dat er websites niet werken

de websites en Mirc werken ook niet in windows 98se, of op mijn vaders PC
 
Geplaatst door Will-Well
Welke Firewall gebruik je ?

geen :p

ik gebruik een router, maar die werkt zoals het moet, daar is niks aan veranderd, ik heb mijn kabelmodem ook al gereset
 
Dat updaten ging helemaal fout en dag later niks aan de hand (Mircosoft server probleem denk ik).
 
Nog een tip: Ik heb SP I voor XP (+ key chaincer) op CD gezet (werkt ook sneller en je hebt hem altijd bij de hand).
 
echt weird dat sommige internet sites het niet doen, en , maar dat ik wel weer Unreal Tournament online kan spelen, vandaar dat ik niet zeker weet waar het aanligt,

Mirc werkt nu weer, alleen Quakenet niet :rolleyes

een vriend van mij heeft hetzelfde probleem met die sites, die heeft het zelfde internet provider die ga ik dus even bellen
 
Laatst bewerkt:
Internet is brak, DNS problemen. Probeer het later nog eens.. ;)
 
hey,

Ik heb het nu ook dat is sommige sites ineens niet kan bezoeken enzo. Ligt dit nou aan internet?

En waar staat die xp firewall optie ook al weer?


Grtz Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan