Installatie van updates uit Microsoft Updates Catalogus

• Onderwerp starter Onderwerp starter MrMusic1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

MrMusic1

Hallo,

Ik heb laatst een update voor mijn videokaart gedownload in de update catalogus van Microsoft.
Wat ik toen kreeg was een .CAB bestand. Dit bestand heb ik uitgepakt en toen kwamen er heel veel .INF bestanden.
Daarna ging ik naar apparaatbeheer, rechtermuisklik op beeldschermadapter, driver handmatig geüpdatet en toen maar de laatste .inf bestand gepakt.
Dit werkte, maar ik vraag mij af of er een "betere" manier is om dit te installeren, want ik denk dat ik het fout geïnstalleerd heb, omdat ik heel vaak last heb dat windows bevriest.

- windows 8
- hp compaq nc6000 notebook
- ATI Mobility radeon 9600 series.

Weet iemand ook die freezes op te lossen?

Alvast bedankt!

De manier van installeren is de juiste. Je hebt het dus goed geïnstalleerd.
Als je ervan uitgaat dat de drivers bij Microsoft goed getest zijn, dan zal je bevriezingen daar niet aan liggen.
Niet dat ik dáár een directe reden of oplossing voor heb, maar ik kan me niet voorstellen dat die nc6000 geschikt is voor Windows 7 of 8. Dus geen idee waarom je dat erop gezet hebt: Laptop lijkt in 2004 te zijn gefabriceerd.

Tijs.

:) ALS je iets van-uit windows catalogus download en ergens uitpakt dat, moet je bijna NOOIT handmatig dat proberen installeren ( ! ) maar je moet liever naar start gaan dan bij uitvoeren en intypen : hdwwiz vervolgens zoek je via die Hdwwiz jouw uitgepakte bestanden en ook via die manier ga je betreffende installeren ...;):thumb:

Maar soms gelijk via catalog installeren ook lukt ( niet geprobeert ? ) ..

Laatst bewerkt:
Ga naar de site van HP en zoek op support. Zoek op model en je geraakt op de site van ( onder meer ) je drivers.
Zoek even naar graphics cards en gegarandeerd dat je de juiste vindt.

@royonix: de methode van de topic-starter is weinig verschillend van wat jij doet: Hij pakt het .cab bestand uit en update via Apparaatbeheer, jij via een of andere wizard.
Ik zie geen (groot/nuttig) verschil.
Dat was anders geweest als die Mobility Radeon helemaal niet zichtbaar was geweest in Apparaatbeheer (bijv. niet direct onder zijn eigen naam maar als "VGA adapter"), en dus een niet-Plug-n-play apparaat uit de jaren 80 of 90 was geweest.

Overigens installeren driver-updates vaak ook via "Update via Internet", maar niet altijd.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Windows acht op zon oude laptop kan sowieso al niet helemaal goed gaan denk ik zo.

:) Nee dnties dit is inderdaad niet een / of ander vizard maar wel een nieuwe tip van Microsoft zelf, ALS maar via Apparaatbeheer NIET lukt ( kende je die manier ? bij W7 of W8 ?? ) en dat is geen ouderwetse XP of Vista of 98 tip ..:)

P.S. bij windows XP of oudere windows was wizard hardware toeveogen commando en geen hdwwiz ..:D

Laatst bewerkt:
Nu nog even, en dan ben ik wel klaar met dit onderwerp: Alleen OUDE hardware uit de jaren 80 en 90 en (misschien) begin 2000 is niet-plug'nplay.
En die wizard van jou is gewoon in Apparaatbeheer bereikbaar (toch minstens in W7): Actie -> Oudere hardware toevoegen
[Zie je Actie niet, dan even kort de Alt-toets indrukken, zodat het menu verschijnt.]
Maar, zoals gezegd, deze laptop is van 2004, dus er zitten geen niet-plug'nplay elementen in.

Tijs.

Bedankt voor alle antwoorden,

mijn laptop is inderdaad erg oud, maar de drivers zijn er voor Windows 8. Die heb ik dus ook geïnstalleerd.
Maar wat ik eigenlijk wil weten is, ik heb een willekeurig .INF bestand gepakt van die video driver van die download uit de update-catalogus, maar mist die driver nu niet iets?
Want er waren nog heel veel andere bestanden.

zolang je alles in 1 map had uitgepakt (dus alle .inf bestanden, alle .cat bestanden en alle .sys bestanden uit dat .cab bestand in 1 map) maakt het verder niets uit, want er wordt in de map gekeken (naar alle .inf bestanden), dus het maakt niet uit dat je er 1 van had aangeklikt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Klopt inderdaad, maar ik ben inmiddels downgraded naar windows XP weer... want dat is stabieler op mijn laptop..

Verstandige zet.

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Eigenlijk is het helemaal niet opgelost, maar dit topic word gesloten vanaf hier.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan