Installatie via het netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amon-Ra

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2003
Berichten
72
Als ict-coördinator van 7 scholen word ik geconfronteerd met hetvolgende probleem:

Alle klassen zijn voorzien van enkele computers die in netwerk met elkaar verbonden worden. Zo geraken alle computers op het internet. Als server wordt een pc met W2K (serveruitgave) gebruikt.
Nu willen we enkele educatieve cd-roms installeren op W95 en W98 toestellen die een voldoende sterke configuratie hebben, maar geen cd-romdrive. Via het netwerk wordt het programma van de cd-rom geïnstalleerd op de pc's. Dit lijkt te lukken, maar als we hetzelfde programma dan starten op de clients (de cd-rom steekt nog in de drive van de server) blijken er files te ontbreken en kan het programma niet gestart worden. Als we het programma rechtstreeks op een van de computers installeren, werkt het wel zonder problemen. Om een of andere reden worden er dus bepaalde bestanden niet gekopieerd. Heeft iemand enig idee waaraan dit kan liggen? Alvast bedankt voor de hulp.
 
Ik denk dat er bepaalde bestanden naar de windows map op de server gezet worden en dan niet naar de windows map op de client.En dan werkt het niet.
 
Just to let you know: het probleem is nog niet opgelost :(
 
Moet je bij deze software (want ik heb het nooit gebruik) niet een compact-versie op de server installeren. En dit dan via uw OU verspreiden. Zoals je dat ook met Office moet doen?
't is maar een gokje he... ;)

Of heb je misschien al eens gecontroleerd of het wel lukt aan 1 kant van de firewall. Dus misschien alle clients die in hetzelfde netwerk als die server liggen, gaat het wel bij. En de netwerken achter de firewall niet. Dan kan daar een probleem zijn. Nog eens, 't is maar brainstormen he.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan