installatie virusscan

Status
Niet open voor verdere reacties.

yvjo

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2002
Berichten
19
Kort geleden Virusscan van McAfee geinstalleerd.
Er was echter iets niet helemaal goed gegaan. Om het opnieuw te proberen heb ik uninstall programma gevolgd. Tijdens uninstall liep de computer vast. gevolg: het unistall programma is nooit afgemaakt.
Gevolg. Bij opstarten computer het volgende bericht:
Het register Windows of SYSTEM.INI bestaat niet meer.
Toepassing gebruiken opn. installeren en ontbr. best. vervangen. C:/Windows/system/VSHINIT.VXD
Druk op toets etc.
Het geheel start op. Als ik probeer het programma opn. te installeren komt er scherm:Wizard interrupted before Virusscan completely inst. Your system has not been modified. To complete inst. run up set up again.
CD Rom opnieuw opgestart maar niets lukt. Wat moet ik doen.
HELP
 
Laatst bewerkt:
Dat probleem had een vriend mij ook.

Komt door een trojan horse genaamd Backdoor.TrojanHorse. Die heeft je virusscanner gedisabled als het ware de enigste optie voor hem om de schijf te formatteren en windows opnieuw installeren en daarna als eerste die virusscanner erop zetten.

Die trojan horse is dan door je firewall heen gekomen dat betekent dat je pc niet goed beveiligd is. Moet je een nieuwe firewall opzetten. Als je dit niet doet heb je kans dat dit soort dingen vaker kan gebeuren.
 
Hallo........


Ik neem aan dat je via sofware verwijderen het ook geprobeert hebt?

Je kan je register is flink op schonen, lees hier meer over:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=95639

Je kan, als je nog een pc hebt met het zelfde OS, het bestand "VSHINIT.VXD" kopieeren van de ene naar de andere pc. Zorg wel dat je hem in de juiste map zet.

Veel succes

groet
Harmen
 
installeren

Helaas Harmen,
Ik heb geen tweede computer. Had perfect kunnen werken.
Inderdaad heb ik het ook via de software geprobeerd.
Ik ga nog even om mij heen kijken of er iemand in m´n buurt is die hulp kan bieden maar.... iedere tip is nog steeds welkom.
Windows opnieuw installeren doe ik alleen als er totaal geen andere optie is.

Zowel Harmen als Mighty Mask bedankt voor de snelle reaktie.
 
Graag gedaan,

Ik kan het van hieruit zo snel ook niet verzinnen wat je nog kan doen

hoop dat je er uit komt

groet
Harmen
 
installeren

Vandaag blad Computer idee gekocht.
Laat daar nu in de rubriek FAQman hetzelfde probleem bij iemand voorkomen echter... Volgens het blad:
stap 1 ga naar uitvoeren en opdracht Msconfig
stap 2 ga naar tabblad SYSTEM.INI Volgens hen kom je daar de boosdoener tegen. (ze zeggen er niet bij welke boosdoener.
stap 3 De regel die niet -meer- correct is bewerken of verwijderen. In dit geval weet u dat het ontbreken van VSHINIT.VXD geen problemen oplevert, dus kan deze regel worden weggegooid door alle tekst te verwijderen.

1 probleem. Ik kan heel de regel niet vinden!
Of heeft men het over een andere regel. Hoe kan je nu iets weggooien als de regel ontbreekt.
Toch maar opnieuw... HELP
 
Klik op start/uitvoeren/typ regedit. Klik vervolgens op Bewerken/Zoeken. Typ vshinit.vxd
Mocht de regel voorkomen in het register, verwijder deze dan door op delete te drukken.

OPGELET: maak vooraf een kopie van het register. Klik op start/uitvoeren/typ scanregw gevolgd door enter. Klik vervolgens op ja om een kopie te maken.

Groeten,
 
installeren

hai Pete,
Jouw advies uitgevoerd. Opgespoord en gedelete.
Direct opnieuw de computer opgestart. Helaas, de pagina bij het opstarten.. Het register van Windows t/m VSHINIT.VXD... blijft.
Wat nu?
 
FF gokken, je bent het bestand 1 × tegengekomen en die heb je wegggegooid. Grote kans dat er meerdere verwijzingen in je register staan, dus nog een keer proberen en net zolang doorgaan totdat je de melding krijgt 'het doorzoeken van het register is voltooid'
 
installatie

Goed gegokt! Inderdaad 1 x tegengekomen.
Regedit ingetikt gezocht met vshinit.vxd en het bestand kwam vanzelf eruit.
Die heb ik verwijderd. Er hangen 5 mappen aan "deze computer". Iedere keer: doorzoeken register is voltooid. Niets in gevonden. En nu? Zijn er nog andere manieren?
 
Laatst bewerkt:
Klik op start/zoeken/bestanden of mappen. Typ vshini.vxd
Als het bestand gevonden wordt, verwijder het dan. Mocht het verwijderen niet lukken, start dan op in veilige modus en probeer het opnieuw.

Groeten,
 
installatie

Sorry Pete, kon niet eerder reageren.
Deel 1 van vraag: er staat zo te zien hiervan niets meer in want ik krijg geen meldingen.
Deel 2. Ik ben maar een junior dus hoe start ik op in veilige modus en dan?
 
Laatst bewerkt:
Zo kom je in veilige modus:

Start de computer opnieuw op. Druk net voordat het eerste windows scherm komt een aantal malen op F8. Kies dan veilige modus. Wanneer je nu in Windows komt, zie je rare kleuren. Dit is normaal. Klik op start/zoeken/bestanden of mappen. Typ vshinit

Groeten,
 
installeren

Voordat ik dat doe Pete, hoe kom ik weer in m´n "gewone" scherm? Compu afsluiten en opnieuw opstarten? Ik kan namelijk heel goed dingen verknallen
 
Voor het "wizard interrupted" kwam ik ergens 'n hele andere oplossing tegen...

http://episteme.arstechnica.com/groupee/forums/a/tpc/f/99609816/m/959005056731

Ik heb namelijk een soortgelijk probleem. Bij het installeren van MS flightsimulator X krijg ik als ie bij 100% is bij "publishing client information" na 'n tijdje de melding "The wizard was interrupted before MS FSX could be completely installed/uninstalled."

De oplossing die ik hierboven gaf kan bij jou misschien wel, maar ik kan dit icoontje niet vinden dat je voor die oplossing nodig hebt...

Kan iemand mij daar misschien bij helpen??
 
Voor het "wizard interrupted" kwam ik ergens 'n hele andere oplossing tegen...
Erg aardig, maar ik denk niet dat het nog nodig is hierop te reageren. De topic is van 2003, dus niet echt actueel meer.

Daarom sluit ik deze topic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan