Installatie Vista gaat fout.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jack43

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2002
Berichten
658
Ik heb 2 harde schijven in mijn pc zitten. Op schijf 1 staat XP, op de 2de schijf had ik Vista, dus een dualboot. Nu wilde ik de nieuwere versie van Vista erop zetten, maar halverwege de installatie was er een foutmelding. Vista gaf aan de installatie ongedaan te maken maar dat deed ie niet. Nu start de pc op in de niet werkende Vista, en kan ik niet meer bij mijn werkende XP komen. Veilige modes komt ook in die foute Vista, dus er valt niets te herstellen. Hoe kan ik mijn oude XP boot weer terugkrijgen?
 
Even een vraagje tussendoor, hoe kom jij aan Vista? Die komt pas eind 2006 uit! Of is het een beta?
 
Tja, das raar, heb de Vista schijf los gehaald, en hij blijft booten met Vista. Vrees dat er ook wat op mn 1 ste harde schijf is geinstalleerd. Denk dat ik dan toch maar moet gaan formatteren.

Die Vista heb ik via Bittorrent binnegehaald, is idd een betaversie, word uitgebracht door MS voor testers, niet aan mij besteed dus!
 
Lukt het niet in de recoveryconsole van XP met fixmbr en fixboot?

En uiteraard de boot.ini aanpassen.
 
Laatst bewerkt:
Nee, ik kan niet in de systeemherstel van XP komen, alleen van Vista en die werkt niet, omdat ie niet goed is geinstalleerd. Hoe zou ik de boot.ini aan kunnen passen in dit geval?
 
jack43 zei:
Nee, ik kan niet in de systeemherstel van XP komen, alleen van Vista en die werkt niet, omdat ie niet goed is geinstalleerd. Hoe zou ik de boot.ini aan kunnen passen in dit geval?

Ik bedoel van je XP cd, r van recovery inkloppen, doorgaan tot je bij je XP installatie bent.
Daar kun je dan ook eventueel bootcfg /rebuild draaien om alleen je XP in je boot.ini te krijgen.

Kan later ook nog, gewoon in hulpprogramma voor systeemconfiguratie, systeem, verkenner of totalcommander, wel eerst de attributen wijzigen.
 
Oke mensen, ik heb het uitgeprint, en nog wat info van MS zelf over boot.ini. Ga strax thuis aan de slag, hoop dat ik jullie vanavond kan bedanken. Jullie horen het van mij.
 
De boot.ini is in dit geval helemaal niet zo van belang, de mbr des te meer.
Ook zul je de xp ntldr en ntdetect.com van je XP cd even naar de systeemschijf ( neem aan de C: ) moeten kopieëren.
 
Tja, het kan zo makkelijk zijn. Ik kreeg met de xp cd niet de keuze om te repareren, alleen maar installeren. Dus heb de partitie waar Vista op stond verwijderd en XP geinstalleerd en hop, 2 boot's terug. Bedankt he! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan