installatie vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

SoulShot

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2006
Ik heb juist het 32 of 64 bit onderwerp gelezen, en heb erin begrepen dat je de versie moet downloade zoals je procesoor is.. maar hoe weet je hoe je processor is? ik ben nu die 64bit aant downloaden, hopelijk ben ik niet fout bezig =/ mijn moederbord is asus a7nbx, als dat jullie helpt het te achterhalen ..

en dan nog een vraagje, ik heb geen dvd brander, maar wel een externe harde schijf van 250gigabytes kan ik vista ook via daar installeren? + dan nog een laatste vraagje je moet vista toch via een partitie installeren, kan ik een partie maken zonder te formatteren? Er is zon programma partition magic, maar is er zo iets in die aard dat gratis is misschien?
Want heel mijn harde schijf is 1 partiitie windows xp..

Kzou blij zijn als jullie me er wat kunnnen uithelpen :D

Laatst bewerkt:
Hoi,

Wat je nu wilt gaan doen, zou ik me niet aan wagen ......
Zelf heb ik ook Vista geïnstalleerd .... en daar al verschillende compatibiliteitsproblemen (o.a. met tv-tuner) tegengekomen.
Of er een freeware-programma is om meerdere partities te creëeren weet ik niet .... maar is wél een voorwaarde om 'veilig' Vista náást je huidige windhoos te installeren.

Succes Teun

je heb een 32 bits systeem daar gaat een 64 bits besturingsysteem niet op draaien.
je heb een 32bits versie nodig van vista.
vista is onstabiel er is haaste geen goede drivers voor te krijgen en is een pest om te, verwijderen.
dus is het de moeite om het te doen dan ???

Vista draait hier prima, geen probleem met instabiliteit, alle drivers werken ook, alleen voor mijn X10 systeem zijn ze er nog niet, en weghalen is ook geen probleem hoor, als je weet hoe.:cool:

Hallo !

Helemaal eens met Lange Pier,

Met RC1 weinig probemen met drivers, wel voor bijv. een Terratec geluidskaart of m'n Toshiba Bluetooth stick; de meeste bekende zaken worden herkend.

Maak een aparte partitie van tenminste 15 Gig. Deen DVD-brander nodig, ik heb al meerdere keren geinstalleerd via Alcohol 120 ! Zet je download op de virtuele speler, en installeren maar.

Zoals ik al zei in je andere post: je hebt de 32-bits versie nodig !

Partitioneren: ik werk alrijd met PM, maar Gparted schijnt ook goed te zijn: http://gparted.sourceforge.net/

Greetz,

Harry.

wat is die alchol 120 dan?
met virtuele speler bedoel je mn externe harde schijf?
Trouwens, heb juist PM gedownload en daar kan je aanklikke nieuwe partitie make voor besturingssysteem.. heb het nog niet uitgeprobeert omdat ik juist opnieuw de 32bit ben beginne downloaden, maar kanje niet via daar gewoon klikke partie make zoveel gb van die iso die ik juist gedownload hebt? of is het zo simpel niet?

Verdorie toch!
Kben weer het kieken geweest, omdat ik eerst dacht vista rc1 dan toch maar niet te installeren had ik de productcode al weggegooit.. Nu ben ik opnieuw een versie van vista aant installere met die productcode die ik had weggegooit, is er een manier om hem terug te achterhalen?

Hopelijk anders moetk hem via een ander net paspoort helemaal opnieuw installeren en gaat mijn bandwith voor deze maand eraan :p

Hallo !

Met een trial-versie van PM kun je geen partitie's maken !

Alcohol120 maakt een vituele CD/DVD speler aan, het is een programma, niet gratis, maar je kunt een trial-versie downloaden: http://www.alcohol-soft.com/

Als je niet teveel ervaring met PC's hebt zou ik echter niet aan beta-programma's beginnen. dus weet wat je doet.

Aan produstkeys macht ik je hier niet helpen (huisregels).

Greetz,

Harry.

als ik nou die PM koop, kan ik dan wel partities maken uit een al gepartitioneerde ruimte?
want als ik formatteer en als ik een partitie wil maken dan neemt hiij automatisch alle ruimte, dus ik heb geen ongepartitioneerde ruimte over..

die virtuele dvd speler begrijp ik niet echt.. als je via de dvd installeerd dan moet je toch formatteren nee? alleja van virtueel begrijp ik niets..
Dan ga ik toch maar opnieuw beginne downloade van een nieuw account waar ik dan de key van krijg, en ga bijhouden deze keer :D
Daar gaat mijn bandwith xD

Maarja alvast bedankt voor je helpt, als je msn hebt voeg me dan toe: ik.ben.het@telenet.be
is misschien handig dan hier de hele tijd =)

Windows vista installeren

Kan je partitioneren tijdens de windows vista setup net zoals bij windows xp setup????

Alvast bedankt:thumb:

Nee, denk ik toch niet, best eerst paritite make dan kieze tijdens vista setup voor je nieuwe partitie ..:cool:

Hoi !

Zou ik even moeten proberen op een andere PC.

Ik heb 'm gewoon opgestart vanuit XP, je kunt dan de partitie opgeven waarop je wilt installeren.

Je hoort het zo nog,

Greetz,

Harry.

Hoe doe je dat dan als je geen besturingssysteem hebt op je hardeschijf en je moet hem dan partitioneren?? Dat begrijp ik niet . ??:cool:

Bedankt voor het antwoord

Hoi !

Partitioneren kun je doen bijv. met een 98SE opstartfloppy, formatteren hoeft niet, doet de Vista-DVD zelf !

Greetz,

Harry.

Oke bedankt.

Is dat bij het scherm als je een partitie moet selecteren waar je vista wilt installeren. En daar staat dan een optie om je harde schijf te partitioneren. ??? :cool:

ok sorry:o ik ben er trouwens nu achter gekomen. Ik wou graag zoveel info hebben.
WIl graag in je januari vista hebben dus nu al een beetje aan het voorbereiden. :thumb: :cool:

Hoi !

Vraag niet hoe, maar ik hem 'm nu al !
Vista RTM 6600

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan