Installatie VIsta

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarkIII

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2001
Hallo ik heb een vraagje.

Ik heb windows vista en zou deze graag op mijn nieuwe computer willen installeren.

Als ik hem van de cd opstart krijg ik het scherm windows files are loading en daarna springt hij over naar een zwart scherm waar ik nog net microsoft corporation kan zien en daarna herstart hij automatisch het systeem.

Hoe kan dit ..... ik heb een nieuwe computer met een E6600 processor
heb ik dan een 64 bit versie nodig of zo dat ie daarom zo raar doet

Hellup

Alvast bedankt

Je hebt windows vista? Die nog niet eens uit is? Hmm lijkt me een geval van een niet legale versie, dus niet bedoelt voor dit forum

Je hebt windows vista? Die nog niet eens uit is? Hmm lijkt me een geval van een niet legale versie, dus niet bedoelt voor dit forum

Waarom niet, bij een bekend computerblad krijg je nu Release Candidate 1 gratis erbij, wie zegt dat het niet deze uitvoering is?
Bovendien er zijn nog andere Beta of RC's vrij te verkrijgen.

Ik denk dat hij een Beta heeft of een RC-versie.
Die zijn 100% legaal, en kan je gratis gebruiken, totdat de echte Vista in januari 2007 er is.

Vista RC2 idd

Kan er niet gewoon geholpen worden met het probleem ipv suggesties te maken over de illegaliteit ??

Ja inderdaad de betaversie is wel te krijgen al, mijn excueses

Kan gebeuren...

En MarkIII, het gebeurt dus als je opstart met de Vista-installatie cd?
Heb je die besteld of bij een tijdschrift gekregen, of is het een bootable ISO die je hebt gebrand?

Laatst bewerkt:
Ja heb de ISO gebrand.

Ik heb de RC1 en RC2 gedownload maar krijg hem maar niet aan de gang.

En ja ik start op van de cd.

Nee de ISO is goed. Hij werkt namelijk wel op de pc van een vriend van mij.

Ik heb het nu op verschillende manieren geprobeerd. Vanuit windows xp lijkt hij verder te gaan omdat hij dan de bestanden alvast kopieert. Daarna word de computer opnieuw opgestart en heb ik er een bootmenu bij. Meteen na dit bootmenu zie ik weer Microsoft windows met een laadbalkje (denk ik) maar het hele scherm lijkt of dat het opkomt ... net als windows xp bootscreen soms langzaam op kan komen. Hierna loopt de computer vast en start hij automatish opnieuw op.

Nu heb ik er dus ook nog een bootmenu bij met een halve installatie. Ik baal als een stekker en begrijp gewoon niet waarom hij niet gewoon naar de installatie gaat ..

Ik heb verder al mijn usb losgetrokken .. extra schijven ... mijn computer niet meer overgeklokt mijn geheugen getest.
Ik snap er niks meer van

Laatst bewerkt:
Dat je pc direct opnieuw opstart, komt door een instelling van Windows.
Verander dit alvast:

Ga eens als het lukt ( anders iig in XP ) rechtsklik op Deze Computer en kies voor Eigenschappen en ga dan naar tabblad Geavanceerd en kies voor Instellingen onder het kopje Opstart- en herstelinstellingen en haal het vinkje weg bij De computer automatisch opnieuw opstarten.

Het probleem zit hem niet bij het opstarten naar XP maar naar de setup van Vista.
Ik heb daar ook al de veilige modus in gevonden en dat dan uitgezet maar dan blijft het hetzelfde.

Mark

Is je pc wel up to date voor Windows Vista.
Je moet minimum 512 mb geheugen hebben en voldoende vrije ruimte.

Hij zei dat hij een nieuwe computer heeft, dus ik denk dat daar wel 512 MB inzit mischien wel 1024.

Voor de zekerheid, hier de systeemeisen van Vista.

oke systeemeisen.

Pentium E6600 met 2 GB DDR een Asus p5w DH Deluxe moederbord en een XFX 7950 videokaart en 2 Western digital Sata 2 320 Gb schijven.

Ik zie dat je SATA discs hebt; die werden door XP niet vanuit de CD ondersteund; dan moest je eerst de drivers voor die discs laden. Misschien is dat voor de RC versies van Vista ook wel zo.
Anders zou ik "gewoon" eerst XP laden en dan Vista er over heen .... of op een andere partitie met dual-boot.

Ik zie dat je SATA discs hebt; die werden door XP niet vanuit de CD ondersteund; dan moest je eerst de drivers voor die discs laden. Misschien is dat voor de RC versies van Vista ook wel zo.
Anders zou ik "gewoon" eerst XP laden en dan Vista er over heen .... of op een andere partitie met dual-boot.

Dat dacht ik ook.... maar als ik vanuit xp installeer en de computer word daarna opnieuw opgestart dan wil hij de vista serup vanaf de schijven starten dus dat lijkt goed te gaan.

Dat dacht ik ook.... maar als ik vanuit xp installeer en de computer word daarna opnieuw opgestart dan wil hij de vista serup vanaf de schijven starten dus dat lijkt goed te gaan.

Sorry, dan weet ik het ook niet. Ik heb zelf eerst beta2 en daarna RC1 geinstallerd (op een aparte partitie) en geen enkel probleem gehad.... misschien eens RC1 proberen ipv RC2 ??

Hoe kan je clean booten, want als ik een dvd in de computer doe en em opnieuw opstart dan start ie niet vanaf de dvd:(

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan