Installatie wachtwoord instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomashorst

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Beste Helpmij leden,

Mijn grootouders hebben sinds kort een mooie laptop met windows Vista er op.

Werkt allemaal naar behoren en iedereen is tevreden.

Echter hebben mijn grootouders ook jongere kleinkinderen en die hebben de neiging om verwarrende en onnodige software te installeren. (denk msn, hyvessoftware, toolbars etc)

Dit is natuurlijk erg vervelend voor mijn grootouders en die hebben dat dus liever ook niet.

Nu hebben ze mij (ik onderhoud de laptop en de andere pc) gevraagd om te zorgen dat het niet meer kan. Opzich geen probleem maar de account waaronder mijn grootouders werken is wel de administrator account dus kunnen gebruikers vrij installeren.

De vraag dus kan ik desondanks dat de enige account een admin account is toch een wachtwoord instellen die ingevuld moet worden voor er geinstalleerd kan worden?

een gasten account of de hoofdaccount omzetten naar een gewone gebruikersaccount is eigelijk geen optie. (ivm verwarring meerdere accounts etc)

Ik hoop dat jullie een oplossing weten!

mvg

Thomas

Dan zul je toch een extra account aan moeten maken met beperkte rechten

succes

Je zou ook de "echte" Administratoraccount; de account Administrator met een wachtwoord kunnen beveiligen, en daarop alles installeren.
Daarna de account die je grootouders nu gebruiken beperkte rechten geven, zodat de kleinkinderen er niet meer op kunnen installeren. Als je grootouders dan iets willen installeren, moeten ze inloggen op de Administrator account.

Een beetje omslachtig, dat wel, maar het komt redelijk dicht bij je vraag, denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan