Installatie Wacom tablet niet vlekkeloos op Windows 7 - problemen met Opstartherstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

NetGirl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 sep 2009
Toen ik mijn Wacom tekentablet eindelijk op mijn gloednieuwe PC met Windows 7 wilde installeren, liep deze installatie niet vlekkeloos. Allereerst bleek het tablet na de installatie nog steeds niet goed te functioneren. Dus deïnstalleerde en installeerde ik het tablet eerst duizend maal opnieuw, maar nog steeds deed hij het niet goed. Ik kreeg allerlei meldingen over dat de driver niet was gevonden.
En toen deed ik heel stom: ik ging allemaal bestanden vanaf de installatie-CD naar de harde schijf kopiëren. Dat had ik beter niet kunnen doen, want nu kan ik mijn PC niet meer fatsoenlijk opstarten. Ik krijg iedere keer het Opstartherstel te zien. Toen ik daarmee het systeem probeerde te herstellen, bleek dat daarmee helaas niet mogelijk te zijn en moest de computer worden afgesloten. Toen ik hem weer opnieuw opstartte, kon ik kiezen tussen Opstartherstel en Normaal starten. Ik had geen zin in Opstartherstel omdat het probleem daarmee toch niet opgelost kon worden, dus koos ik voor Normaal starten. Maar nee hoor, wéér Opstartherstel, ondanks dat ik hier niet voor gekozen had. Dus weer opnieuw opstarten en daarna steeds hetzelfde liedje.

Is mijn tablet misschien niet compatible voor mijn PC? En hoe kan ik dit probleem oplossen?

Groeten,
NetGirl

Dat windows 7 nog niet zo veel hardware ondersteund staat ie bekend om, dus ik denk dat je het beste kunt wachten tot er updates enzo zijn. De kennis van mijn vader had precies het zelfde probleem maar dan met andere hardware. Is je tekentablet oud of redelijk nieuw?

Dat windows 7 nog niet zo veel hardware ondersteund staat ie bekend om, dus ik denk dat je het beste kunt wachten tot er updates enzo zijn. De kennis van mijn vader had precies het zelfde probleem maar dan met andere hardware. Is je tekentablet oud of redelijk nieuw?

Pardon?? Win 7 herkend juist zeer veel hardware, wat je hierboven zegt gold voor vista in de begin dagen.

Maar over het tablet gesproken, zijn er wel vista drivers voor?? Installeer die dan eens.

dat is zeker niet waar!

Er is nog nooit eerder een Windows versie geweest die zoveel hardware herkent en ondersteunt, aub geen onzin plaatsen hier.

Pas nog een Wacom op Win 7 laptop aangesloten, werkte perfect zonder wat voor extra drivers dan ook te moeten installeren!

Ik heb een Wacom Graphire 3 Tablet met de nieuwste compatible driver en heb ook problemen met de tablet onder Windows 7 64 bits. Nadat ik de driver heb geinstalleerd werkt het even goed maar na enige tijd geeft de pen geen respons meer.

Ik heb een Wacom Graphire 3 Tablet met de nieuwste compatible driver en heb ook problemen met de tablet onder Windows 7 64 bits. Nadat ik de driver heb geinstalleerd werkt het even goed maar na enige tijd geeft de pen geen respons meer.

Heb inmiddels een Wacom Bamboo Pen & Touch Small aangeschaft en deze werkt met de laatste driver van de Wacom website prima onder Windows 7 :love:

ook wacom graphire 3 en windows 7 probleem

Ondanks de nieuwste drivers van Wacom heb ik ook problemen sinds Windows 7 met mijn Graphire 3 pen. De driver wordt bij het opstarten soms geblokkeerd waardoor ik een tijdje met een gewone usb muis moet werken. Na enkele uren werkt de pen dan ineens weer wel. Ik heb contact gehad met Wacom hierover en dit is wat zij mij terugmailden:

Ik heb uw ticket doorgestuurd naar de afdeling aangaande software ontwikkeling. Vooralsnog heb ik geen andere oplossing dan het verwijderen van de voorkeursinstellingen tot het uitkomen van een nieuwe driver. Nieuwe drivers zijn gemiddeld eens per twee á drie maanden te verwachten.

Wij hopen hiermee uw vragen te hebben beantwoord. Voor het geval u nadere informaties wenst of nog andere vragen over onze produkten heeft, staan wij u graag ter beschikking.

Met vriendelijke groeten,

M. Rop

Wacom Technische Support

Soms helpt deze truuc, maar helaas niet altijd. Lijkt me ook lastig als je veel aanpassingen hebt gedaan aan de pen voorkeuren. Ik heb zojuist nog gekeken naar vernieuwde drivers maar die zijn nog steeds niet uitgekomen.

deze oplossing moet zich nog wel bewijzen

Gisteren nog een emailtje richting Wacom gewaagd aangaande het probleem met mijn Graphire 3 pen. De helpdesk van Wacom is erg behulpzaam, want enkele uren later ontving ik dit antwoord:

Het is niet zozeer een standaard driver probleem, maar een niet goed geïnstalleerde driver op uw systeem.

Ik adviseer u om de driver compleet opnieuw te installeren in uw geval.

Klik op START en selecteer CONFIGURATIESCHERM. Klik in het CONFIGURATIESCHERM op PROGRAMMA'S EN ONDERDELEN. Kies in het dialoogvenster dat wordt weergegeven de optie TABLET of WACOM-TABLET. Klik op de knop INSTALLATIE ONGEDAAN MAKEN en volg de aanwijzingen om het tabletstuurprogramma te verwijderen. (Geef uw beheerdersgebruikersnaam en wachtwoord in als daarom gevraagd wordt).

Controleert u voor de zekerheid op de aanwezigheid van de volgende bestanden en verwijder deze: wacom*.*, tablet*.*, pentab*.* en wintab*.*. Verwijdert u ook de mappen “TABLET” en “WTABLET”. U dient hierbij ook de verborgen mappen en bestanden te hebben inbegrepen. Controleert u voor de zekerheid ook of in de map System32 en SYSWOW64 het wintab*.* bestand is verwijderd.

Gaat u daarna naar Apparaatbeheer en check of onder HID Devices geen Wacom apparaten meer worden weergegeven. Verwijder deze indien aanwezig en herstart de computer.

Download en installeert u nu de laatste driver van ftp://ftp.wacom-europe.com/pub/WINDOWS/cons523-4c_int.exe

Zorgt u ervoor dat tijdens de installatie de tablet niet is aangesloten en dat bij gebruik van het tablet het tablet direct aan de computer is verbonden en niet via een USB-hub of via beeldscherm of toetsenbord..

Wij hopen hiermee uw vragen te hebben beantwoord. Voor het geval u nadere informaties wenst of nog andere vragen over onze produkten heeft, staan wij u graag ter beschikking.

Met vriendelijke groeten,

M. Rop

Wacom Technische Support

Of het echt afdoende is moet gedurende de komende dagen gaan blijken. Vooralsnog werkt mijn pen nu vlekkeloos. Ik heb nu overigens de driver van een Bamboo tablet moeten installeren voor mijn Graphire 3 pen. Over een aantal dagen zal ik nog laten weten of het probleem hiermee daadwerkelijk is opgelost.

helaas nog geen oplossing

Of het echt afdoende is moet gedurende de komende dagen gaan blijken. Vooralsnog werkt mijn pen nu vlekkeloos. Ik heb nu overigens de driver van een Bamboo tablet moeten installeren voor mijn Graphire 3 pen. Over een aantal dagen zal ik nog laten weten of het probleem hiermee daadwerkelijk is opgelost

Helaas is bij mij weer hetzelfde probleem opgetreden met mijn Wacom Graphire 3 pen. Ook dit lijkt dus niet de oplossing te zijn. Ik hoop echt dat Wacom en Microsoft samen een oplossing kunnen vinden.

Laatst bewerkt:
Wacom kwakkel.

Ik heb net hetzelfde met Wacom tablet Intuos 3 hij werkt normaal enkele weken, en dan plots, smorgens bij het opstarten, een venstertje met 'kan de driver niet vinden' Behoorlijk irritant.
Al de nieuwste drivers afgehaald, dan werkt ie weer een poos, en plots houd ie ermee op,. Werk op Win 7.
Voordien had ik zo'n spulletje van den Aldi en jarenlang geen enkel probleem, weggegeven aan een vriend, omdat ik dacht dat een 'Merktablet' het van het zou zijn, vergeet het.
Het enige wat ik nu nog kan doen als het voorvalt is telkens systeemherstel.
Nu dat is de laatste Wakom die hun binnenkomt!

Het is niet toegestaan in oude topics te reageren, bij deze gaat er een slotje op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan