Installatie, welke drivers?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japser

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2004
Berichten
129
Hallo,

Ik had geen idee waar ik deze vraag moest stellen, dus als hij fout is laat maar even weten.

Ik zit met een probleem,
van een oom heb ik een oude pc gekregen, die ik op moet knappen. Dus gewoon Windows opnieuw installeren, rommel eraf etc. Nu staat er Windows Me op.

Ik wil hier graag Windows 98 of misschien XP op zetten (xp is denk ik te zwaar) maar ik heb verder geen cd's van drivers of iets dergelijks. Ik weet dus niet hoe ik het geluid moet installeren, en de rest (geen idee wat ik allemaal moet installeren).

Dus mijn vraag: Hoe kom ik erachter welke drivers ik moet installeren, staat dat ergens in mijn pc?
Laat even weten,

Mvg,

Jasper.
 
everest zou ik eerst proberen en als je nog neit alles weet de pc is opengooien. En zien wat er op de zwarte chips staat. en dan kan je met google je driver zoeken he. xp kan zijn dat hij alles probleemloos dedecteerd maar 98 niet. denk dat je voor xp minimum p3 met 256 ram nodig hebt.
 
Everest kan je hier downloaden.

Geef ook eens wat info dan over je mobo ed....
 
Het probleem is dat ik (nog) geen internet heb op de pc waar het omgaat. Als ik het goed begrijp, moet ik dus met het programma'tje 'Everest' scannen wat ik op de pc heb staan? Dus dan zou ik misschien het best ff op cd tje kunnen branden en dan ff openen op de pc waar het om gaat.

Klopt dit.?
 
Geplaatst door Japser
Het probleem is dat ik (nog) geen internet heb op de pc waar het omgaat. Als ik het goed begrijp, moet ik dus met het programma'tje 'Everest' scannen wat ik op de pc heb staan? Dus dan zou ik misschien het best ff op cd tje kunnen branden en dan ff openen op de pc waar het om gaat.

Klopt dit.?

Inderdaad. Vraag even aan een vriend, gebuur, kennis, om dit prog op cd te branden. Installeer het en scannen. Zo kom je te weten wat er in de pc zit.
 
Wauw, ik heb het geinstalleerd en het werkt idd, ik zie nu wat er allemaal inzit.
Een ding nog..

Wat heb ik precies nodig als ik windows opnieuw installeer.. Dus ik bedoel, welke drivers moet ik downloaden dat hij weer goed werkt..

Jasper.
 
Zeker en vast de drivers van je grafische kaart en soundkaart.

Naargelang, ook de drivers voor het mobo.

Laat eens weten wat er allemaal inzit, zo is het voor ons makkerlijker om de drivers sites te vinden. Dus merk,type enz...
 
Sorry, maar wat betekend mobo?

Ik heb dit bij Everest>Computer gevonden:
Pentium 2 Processor
64.0 mb ram

Moederbordnaam: Chaintech 6EDA2/6ESA(2)/6ESV/6LIA/6LTL/6LTM(2)/6LTS
Geluidskaart: OPTi 86C931 Audio Card

Grafische kaart heb ik nog niet gevonden... maar dit is
dus wat ik nu heb.. ik zoek nog ff verder, maar hier kunnen we misschien al wel wat mee?
 
Sorry dat ik zo mega-laat reageer.. heb ff wat
probleempjes gehad.

Je geeft de driver van de soundcard aan, heb ik verder
nog wat nodig om te installeren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan