femke98
Meubilair
- Lid geworden
- 16 dec 2006
Ik heb een pc gebouwd, alles zit goed, alles wordt herkend, dus dat is in orde.
Nu wil ik windows installeren, maar dat werkt dus niet.
Ik start op via cdrom met de windows cd erin, maar dan zegt de pc dat hij niet kan booten van cdrom, gaat vervolgens naar de floppy en daar vind hij uiteraard ook niets.
Heb de opstart procedure in de Bios ook zo gezet.
Ik start op met een opstartdiskette van Windows98, dat gaat allemaal wel, fdisk gedaan, viel niets te fdisken op de herkende HD, en dat is het dan, want ik weet niet wat ik verders moet doen. Komt er ook te staan of ik wil opstarten met cdrom onderstuening, ja doe ik uiteraard.
Ik typ dan de letter van de cdrom waar XP in zit, maar dat werkt ook niet.
Kan wel dir doen, maar ja, wat dan?
Iemand een idee?
Oh ja, heb in de gaten dat de cdrom en dvdrom de letters R en S hebben gekregen? Normaal zou dat D en E moeten zijn.
Zou de HD dan ook iets anders hebben toegewezen gekregen hebben dan C:?
Nu wil ik windows installeren, maar dat werkt dus niet.
Ik start op via cdrom met de windows cd erin, maar dan zegt de pc dat hij niet kan booten van cdrom, gaat vervolgens naar de floppy en daar vind hij uiteraard ook niets.
Heb de opstart procedure in de Bios ook zo gezet.
Ik start op met een opstartdiskette van Windows98, dat gaat allemaal wel, fdisk gedaan, viel niets te fdisken op de herkende HD, en dat is het dan, want ik weet niet wat ik verders moet doen. Komt er ook te staan of ik wil opstarten met cdrom onderstuening, ja doe ik uiteraard.
Ik typ dan de letter van de cdrom waar XP in zit, maar dat werkt ook niet.
Kan wel dir doen, maar ja, wat dan?
Iemand een idee?
Oh ja, heb in de gaten dat de cdrom en dvdrom de letters R en S hebben gekregen? Normaal zou dat D en E moeten zijn.
Zou de HD dan ook iets anders hebben toegewezen gekregen hebben dan C:?