Installatie werkt niet op pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Ik heb een pc gebouwd, alles zit goed, alles wordt herkend, dus dat is in orde.

Nu wil ik windows installeren, maar dat werkt dus niet.
Ik start op via cdrom met de windows cd erin, maar dan zegt de pc dat hij niet kan booten van cdrom, gaat vervolgens naar de floppy en daar vind hij uiteraard ook niets.
Heb de opstart procedure in de Bios ook zo gezet.

Ik start op met een opstartdiskette van Windows98, dat gaat allemaal wel, fdisk gedaan, viel niets te fdisken op de herkende HD, en dat is het dan, want ik weet niet wat ik verders moet doen. Komt er ook te staan of ik wil opstarten met cdrom onderstuening, ja doe ik uiteraard.
Ik typ dan de letter van de cdrom waar XP in zit, maar dat werkt ook niet.
Kan wel dir doen, maar ja, wat dan?

Iemand een idee?

Oh ja, heb in de gaten dat de cdrom en dvdrom de letters R en S hebben gekregen? Normaal zou dat D en E moeten zijn.
Zou de HD dan ook iets anders hebben toegewezen gekregen hebben dan C:?

is het een kopietje van XP.....dandenk ik dat de cd niet automatisch wil opstarten.
zie je de map i386
ga daar heen en type setup.
nu zou het moeten werken.

Hm vreemd, het is wel een kopie idd, maar die is vaker gebruikt om te installeren op een gehele lege hd.
Maar is zal het morgen eens proberen wat je zegt, ik laat het je weten.
Misschien hebben andere een andere mening hierover wat het kan zijn?

is het een kopietje van XP.....dandenk ik dat de cd niet automatisch wil opstarten.
zie je de map i386
ga daar heen en type setup.
nu zou het moeten werken.

Is verstandiger, om WINNT te gebruiken, setup werkt niet, die staat in de root, en is alleen voor 32bits toepassingen, nu in gewoon good old dos, in 98.

Eh okee, maar dat zegt mij allemaal niets wat je zegt Lange Pier.

Wat moet ik dus doen?

Opstarten met de 98 flop, met cd ondersteuning, de cd speler opzoeken, waar die cd inzit, de map i386 openen, winnt ingeven, en enteren.

Okee, ik ga het morgen proberen.

Alvast bedankt. Jullie horen of dit gelukt is.

Het is gelukt.
Wat was nou het probleem?

Hm vreemd, het is wel een kopie idd, maar die is vaker gebruikt om te installeren op een gehele lege hd.
Dat was dus de fout, ik heb zo'n zelfde cd maar dan met een ander anti-virus proggie erbij en die heb ik gebruikt. Blijkt deze cd dus niet te kunnen booten.

Heb dus de cd gebruikt waar ik het eerder over had (zie de quote) en dat lukt in één keer.

Vraag is dus opgelost!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan