Installatie wilt niet voltooien

• Onderwerp starter Onderwerp starter Scary
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Scary

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Hallo allemaal.

Mijn zus kwam gisteren naar mij toe dat haar laptop al heel lang niet werkt zoals die hoort te werken. Ik heb een kijkje genomen en het was inderdaad niet veel soeps.
Afsluiten deed die niet meer (alleen door het aan/uit knopje ingedrukt te houden)
Het leek wel of er geen driver voor de videokaart meer was geinstalleerd en zo waren er nog wel een paar problemen.

Ik weet hoe ik een PC moet formateren en er weer een nieuwe windows versie op moet zetten. Dus ik ging maar aan de slag.

Er stond al Windows vista op. Dus ik pak de DVD (Legaal) en begin.
Alles gaat goed......

Windows-bestanden kopiëren
Bestanden uitpakken
Onderdelen installeren
Updates installeren

Dan start de laptop opnieuw op en gaat die zich voorbereiden voor de eerste keer opstarten.

Installatie voltooien staat er nu. En hier blijft die hangen. De laptop staat niet vast. Ik kan de muis nog gewoon bewegen en kan op het kruisje drukken om hem af te sluiten (helaas kan dat niet)

Na ongeveer 1.5 uur gebeurt er weer iets. Het scherm wordt zwart en ik zie alleen de muis nog maar. Dit gaat eindeloos door en er komt geen einde aan.

Ik ben radeloos wat ik nu moet doen. Ik kan zo geen nieuwe versie van windows op de laptop zetten en is die dus ook niet bruikbaar.

Ik hoop dat jullie een oplossing hebben,

Groeten,

Robin.

Hallo allemaal.

Mijn zus kwam gisteren naar mij toe dat haar laptop al heel lang niet werkt zoals die hoort te werken. Ik heb een kijkje genomen en het was inderdaad niet veel soeps.
Afsluiten deed die niet meer (alleen door het aan/uit knopje ingedrukt te houden)
Het leek wel of er geen driver voor de videokaart meer was geinstalleerd en zo waren er nog wel een paar problemen.

Ik weet hoe ik een PC moet formateren en er weer een nieuwe windows versie op moet zetten. Dus ik ging maar aan de slag.

Er stond al Windows vista op. Dus ik pak de DVD (Legaal) en begin.
Alles gaat goed......

Windows-bestanden kopiëren
Bestanden uitpakken
Onderdelen installeren
Updates installeren

Dan start de laptop opnieuw op en gaat die zich voorbereiden voor de eerste keer opstarten.

Installatie voltooien staat er nu. En hier blijft die hangen. De laptop staat niet vast. Ik kan de muis nog gewoon bewegen en kan op het kruisje drukken om hem af te sluiten (helaas kan dat niet)

Na ongeveer 1.5 uur gebeurt er weer iets. Het scherm wordt zwart en ik zie alleen de muis nog maar. Dit gaat eindeloos door en er komt geen einde aan.

Ik ben radeloos wat ik nu moet doen. Ik kan zo geen nieuwe versie van windows op de laptop zetten en is die dus ook niet bruikbaar.

Ik hoop dat jullie een oplossing hebben,

Groeten,

Robin.

Probeer het eens opnieuw te formattenen installeren

Dat is het nou juist. Heel de harde schijf is geformateerd. Er staat niks meer op

dat je van dvd opstart in de setup bij geavanceerd, daar kun je duidelijk formateren.

Edit: Ik krijg namelijk de indruk dat je windows gewoon eroverheen is geinstalleerd.

Laatst bewerkt:
Nee helemaal niet, ik start de DVD op. Je komt op een scherm waarbij je moet kiezen op welke schijf je Vista wilt installeren. Die klik je aan en je drukt op (Meer opties ofzo)
Daar kan je kiezen. Formateren. Dat doe ik en ik ga verder met de installatie. Dan begint die

Nee helemaal niet, ik start de DVD op. Je komt op een scherm waarbij je moet kiezen op welke schijf je Vista wilt installeren. Die klik je aan en je drukt op (Meer opties ofzo)
Daar kan je kiezen. Formateren. Dat doe ik en ik ga verder met de installatie. Dan begint die

Wat is het probleem dan nog? :confused:

Dat de installatie zich niet afrond. Hoe lang je ook wacht

Probeer het dan ook eens even met een andere harde schijf moest je eentje bij de hand hebben...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan