Installatie Win 7 vanaf cd op Win XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

legend2258

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2010
Berichten
5
Hey jongens,

Ik had tot gisteravond voor ong 4 of 5 maanden windows 7 ultimate.(illegaal)
Omdat ik maar 1 gig werkgeheugen heb werd mijn processorverbruik al snel 100%,
dus besloot ik om win xp te installeren. Installatie ging goed maar ik kon geen draadloos verbinding maken, usb deed het niet en noem maar op.
In apparaatbeheer kon ik zien dat er 4 drivers geinstalleerd moeten worden. Maar dat lukt dus niet. Met alles wat ik installeer krijg ik een melding dat het niet op mijn computer(xp) of dat de confuguratie niet goed is enz. Na vandaag de hele dag van alles geprobeerd te hebben gaf ik het op en zette ik win 7 op een dvd-rw met mijn laptop die op vista draait. Ik heb geprobeerd om windows 7 weer te installeren maar het lukt niet. Ik krijg een melding dat ik dat op win xp niet kan. Ik weet nu dus echt nirt wat ikmoet doen. Ik kan geen drivers installen en ook niet terug naar win 7.

Iemand enig idee hoe het wel moet?

Ik hoor het graag van jullie.

Groetjes
 
GaAt HeT hIeR wel om een legale xp?
 
Jammer dat je je vraag begint met hey en met jongens.
Hier zijn ook veel meisjes die weten hoe het moet.
Hallo was beter geweest.

En nu jouw probleem.
Je doet de dvd in de dvd speler ( windows 7) en start dan opnieuw de computer op.
Zorg dus dat de dvd speler als eerste opstart staat in je bios.
Nu goed lezen wat er allemaal staat en je begint opnieuw met je installatie van windows 7
 
Volgens mij wil hij weer xp, maar probeerde hij windows 7 daarna weer om te kijken of die het nog wel deed...
 
Welkom op Helpmij.nl

Denk dat er hier ook sprake is van het proberen van een upgrade van xp naar w7.En dat gaat niet.Vandaar die melding.Je zult dan ten alle tijde een clean install moeten doen.
Dus zoals Puppie dan aangeeft:Opstarten vanaf de cd/dvd speler met een W7 versie.
 
Bedankt voor de reacties.

Het is me gelukt om de cd aan de praat te krijgen met heel vaak op f10 te drukken wanneer de computer opstart. Maar hij stopt dan met de installatie en zegt dat de cd niet genoeg leesbaar is dus ik ben hem nu opnieuw aan het burnen met een lagere snelheid zodat het dus nauwkeuriger wordt.
programma waarmee ik het doe heet imgburn. Ik krijg nu steeds verschillende errors maar hij gaat gewoon door als ik op doorgaan klik. Maakt dit uit voor straks als ik win 7 probeer te installeren?
 
Ik denk zo maar dat je een dvd-tje aan het verprutsen bent. Die errors geeft ie niet voor niks. Dus in jou geval nog maar een keer windows downloaden en dan maar hopen dat je een goede hebt.

EDIT: Als je windows 7 op een cd-tje krijgt heb je of een of andere light versie of een foute download. Win7 staat van zichzelf op een DVD
 
Laatst bewerkt:
Hey petje.

Ja klopt inmiddels is het me gelukt om windows 7 op mijn computer te krijgen. Het lag aan de iso bestand en gelukkig had ik de win 7 bestand nog die ik een paar maanden geleden gebruikt had om windows 7 te installeren. Dus zette ik die op dvd-rw en probleemloos geinstalleerd:)
Ik blijf voortaan gewoon dit houden voordat ik weer iets verkeerd doe.

Allemaal bedankt voor jullie reacties

Groetjes

EDIT: In mijn vorige bericht bedoelde ik DVD ipv CD.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan