Installatie win 98 se

Status
Niet open voor verdere reacties.

argos50

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2001
Ik heb hier een pc'tje staan P3 550 Mhz van Compaq. Er zit een zeer summiere bios op (van compaq) waarin bijna niets te regelen valt.
Nu moet op deze pc win 98 se komen te staan maar tijdens fdisk geeft hij steeds de volgende melding:

NO FIXED DISKS PRESENT

Nu heb ik via madboot geprobeerd windows te installeren maar deze gaf weer aan dat er geen hdd aanwezig is.

Hdd eruit gehaald en aan mijn eigen pc gehangen, hier met dezelfde bootdiskette wel nieuwe partities kunnen aanmaken en formatteren. Echter als ik die hdd weer in die p3 plaats dan geeft fdisk aan dat er geen fat op de hdd staat en dat die waarschijnlijk ook weer geformatteerd moet worden.

Pc is afkomstig uit een bedrijf die zich een hele partij nieuwe (zwaardere) pc's aangeschaft hebben. Op de pc stond oorspronkelijk windows nt waar ik niet op kon komen (wachtwoord).

Wat gaat er hier mis?

Als die andere schijf NTFS is kan hij hem in dos inderdaad niet zien. Dan moet hij fat32 zijn.

Kun je niet opstarten met een Dos diskette en dan naar je cdrom toe? En dan win98 installeren. Ik meen dat je bij de installatie van win98 ook een optie krijgt om de schijf te formatteren.

Laatst bewerkt:
Tanja die hdd is fat 32, ik start op met madboot en laat hem dan windows 98 installeren. De cd-rom start en de initialisatie begint. Na scannen van register geeft hij aan dat hij geen tijdelijke map kan maken. Hierbij meld hij ook dat als ik een HPFS (?) of NTFS geinstalleerd heb ik een MS DOS opstartpartitie moet maken voor windows installatie.

Laatst bewerkt:
Heb je de jumpers goed staan? Lijkt erop dat hij op slave staat en dat hij hem daarom niet herkent? Kabels ook juiste volgorde?

Laatst bewerkt:
Kan het er iets mee te maken hebben dat deze pc steeds in een bedrijfsnetwerk gestaan heeft?

Is mogelijk. Ook al omdat je in het bios weinig kunt doen zei je al. Ik weet niet of het nut heeft en of het mogelijk is om je Bios te resetten? (batterijtje er een tijdje uithalen en terugzetten).

Daar heb ik ook niet veel kaas van gegeten. Misschien dat iemand anders nog ideeen heeft. Misschien dat er nog Dos commando's zijn die hier iets mee kunnen.

Yo Tanja,

Na de kabels in goede volgorde gezet te hebben kwam setup al een stuk verder, alleen in madboot kwam ik niet meer helemaal door. Daarna andere boot diskette genomen en in dos naar cd-rom speler gegaan waarna setup wel startte.
Bedankt voor het goede advies.
Setup van windows is nu bezig......

Oh wat betreft het resetten met batterij had ik al geprobeert maar dan via jumper van cmos. Bios werd er niet beter op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan