installatie win xp lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jerrremyyy

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2008
Berichten
7
hoi ik heb daarstraks mijn pc volledig geformateerd (beiden partities) en wil win xp opnieuw installeren en ik krijg dit net na ik op f8 drukte om akkoord te gaan met de voorwaarden

windows xp home edition setup

setup kan geen vorige versie van windows vinden die is geinstalleerd op deze computer. om door te gaan moet setup controleren of u dit upgradeproduct mag gebruiken.

plaats de cdrom van windows nt 3.51 workstation, windows nt 4.0 workstation, windows 2000 prof, windows 95, win 98 of win millennium in de cdrom

ik druk dan enter om voort te gaan en dan krijg ik volgende te zien

windows xp home edition setup

setup kan de geplaatste cdrom niet lezen, of de cdrom is geen geldige windwos cdrom

plaats de cdrom van windows nt 3.51 workstation, windows nt 4.0 workstation, windows 2000 prof, windows 95, win 98 of win millennium in de cdrom

druk enter als de cdrom geplaatst is
druk f3 om setup af te sluiten..

ik heb de originele cdrom van win xp hier voor me liggen.. ik zou niet weten wrm hij niet wilt installeren :s

alvast bedankt
jeremy
 
Wel een volldige versie van xp toevallig geen upgrade versie?
 
Je probeert inderdaad om een upgrade versie te installeren, maar dat gaat niet op een lege schijf!!
 
bertus, als ik verder geraakte dan waar ik nu vast zit, heb ik zkr geen tut nodig om win xp te installeren... en al had ik wel een tut nodig, dan had ik die zelf ook wel gevonden... :)

@ SJJ & mrmusic: hoe bedoel je? upgrade?

ik heb gwn mijn win xp cdrom uit mijn hoes genomen (waar mijn product key opstaat) en het is een hoes om win xp te installeren, hier staat niets in van upgrade ofzo iets :p
 
setup kan geen vorige versie van windows vinden die is geinstalleerd op deze computer. om door te gaan moet setup controleren of u dit upgradeproduct mag gebruiken.
jeremy

Maar het is WEL een upgrade-cd, dat zeg je zelf in de startpost....
 
begrijp niet hoe dat komt hoor... en hierop kan de installatie niet opstaan?

kheb trouwens altijd maar 1 win xp cdrom gehad en dat is de deze :p
 
Oorzaak is waarschijnlijk dat je eerst je harde schijf geformatteerd hebt. De upgrade cd die je gebruikt ziet nu niets meer om te upgraden, dus....
 
ah.. das wel heel slim van die kerel van de pc winkel...

ik zei tege hem dat alles weg mocht (C: / D: ), maar dat het wel installatie klaar moest zijn zodat ik win xp erop kon zetten.. hij zei dat in orde was..

is er een manier hoe ik die installatie er wel opkrijg? of die upgrade eerst ofzo?

ofja.. simpel weg: is er een manier hoe in win xp op mijn laptop krijg :)

alvast bedankt om me verder te helpen :)
 
Twee legale mogelijkheden in principe:

Of eerst een legale oudere Windows versie installeren en dan die upgrade er overheen

Of een legale volledige versie kopen van XP
 
ik zei tog al.. ik heb de legale CDrom van win xp hier voor me neus liggen :p

als ik men foto op pc kon zette wou ik het je laten zien :D maar dat gaat niet op deze pc aangezien hij geen SD kaartjes kan lezen...

de cdrom is dus ook de orignele (legale) cdrom van xp, samen met de hoes waarin hij steekt + handleiding om xp te installeren :)

vandaar dat ik niet snap dat ik win xp niet kan installeren, aangezien ik de gekochte, legale, echte, ... versie heb :p
 
Je hoort mij ook niet zeggen dat de cd niet echt is, of illegaal is, of wat dan ook!!

Het is ongetwijfeld een LEGALE GEKOCHTE XP, maar wel de UPGRADE-VERSIE!
 
:confused:

*** eh..

ik zie het... je hebt 100% gelijk (zoals je al wel wist :D)

op cdrom zie ik staat: upgrade.. hmmm, ik zal maar eens heel goed gaan zoeken naar die andere cdrom dan..

alvast bedankt!!

wens je nog fijne avond toe!

gr jer

ps (voor mod). ik sluit topic nog niet, mss heb ik later nog probleem met installatie en dan ga ik verder op deze
 
Heb je niet toevallig een cd van Win95, Win98 of iets dergelijks in huis??
 
je kan ook gewoon xp ergens downloaden.
opzich is dit niet illegaal zolang je de code gebruikt van je eigen xp.
ik weet niet wat destijds de upgrade koste? maar lijkt me raar om dan nu weer xp te moeten kopen.
stel dat je hdd stuk gaat,moet je nieuwe hdd kopen en xp :confused:
het kan alleen wel zo zijn dat de code ook niet werkt omdat ie bij een upgrade cd hoort.

andere oplossing is microsoft bellen en vragen of je op dit nummer ook een andere versie kan krijgen bv oem.
die kunnen ze dan opsturen voor 24 euro.
goedkoper dan xp nieuw
 
De key hoort dus bij die upgrade cd dus dat gaat niet lukken!
 
nee kheb geen andere busturingssystemen :p

altijd xp gehad...

maar ik vind wel oplossing... desnoods terug naar de winkel als laatste oplossing :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan