installatie Win XP OEM

Status
Niet open voor verdere reacties.

rwillem1

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2004
Berichten
27
welke problemen kan ik verwachten als ik een Win XP OEM versie, specifiek voor DELL computer, installeer op een HP laptop ?
 
welke problemen kan ik verwachten als ik een Win XP OEM versie, specifiek voor DELL computer, installeer op een HP laptop ?

In het begin nog niets, todat je xp zult moeten activeren(30 dagen)
Dan wil het niet...


BJ
 
ik wilde precies hetzelfde zeggen je hebt idd 30 dagen daarna begint het gezeik
 
In het begin nog niets, todat je xp zult moeten activeren(30 dagen)
Dan wil het niet...


BJ
Dat is helemaal afhankelijk van de installatie media die je erbij hebt gekregen

Als je een cd hebt met een I386 map erop zul je die op een HP met de hp OEM key kunnen installeren en daarna ook activeren. Je zult alleen tegen driver issues aan kunnen lopen. (HP hardware die niet in de dell image zit zeg maar) maar die zijn vaak wel weer te downloaden
 
Dat is helemaal afhankelijk van de installatie media die je erbij hebt gekregen

Als je een cd hebt met een I386 map erop zul je die op een HP met de hp OEM key kunnen installeren en daarna ook activeren. Je zult alleen tegen driver issues aan kunnen lopen. (HP hardware die niet in de dell image zit zeg maar) maar die zijn vaak wel weer te downloaden
Ikzelf heb enkele weken terug een Acer pc geherinstalleerd, gewoon met een OEM cd van Medion, en de productcode van de Acer gewoon ingevoegd.
 
OEM CD heeft i386 map

de OEM CD bevat inderdaad een i386 map.
maar wat bedoelen jullie met de HP of ACER key code ?
dit is toch de code van de XP licentie, niet ?
 
de OEM CD bevat inderdaad een i386 map.
maar wat bedoelen jullie met de HP of ACER key code ?
dit is toch de code van de XP licentie, niet ?

Ja, inderdaad. maar bij merk pc's plakt er zo'n sticker op de kast met de licentiecode, dat bedoelde ik dus.
 
OEM betekend :
Original
Equipment
Manufacterer.

Je hebt dus geen ondersteuning direct van microsoft,maar van de fabrikant van de pc.
 
Je krijgt gewoon Updates van MS,

Dit houd in dat het enige telefoontje wat je naar MS zou mogen plegen problemen met de Activatie mag betreffen. Ze gaan je niet helpen met vragen als "ik krijg mijn beeldscherm resolutie niet naar 800x600" Dus eigenlijk de vragen waarmee je bij Helpmij uitkomt ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan