Installatie Windows 10 loopt vast

Dizzylizzy

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2013
Berichten
119
Hallo,
Ik heb een laptop Toshiba Satelite C 50. Deze werkte met Win 7 Pro, maar harde schijf was maar 100 gb. Op een gegeven moment vlotte het echt niet meer ; opstartproblemen enz.
Ik heb nieuwe harddisk van 500 Gb geïnstalleerd, en probeer nu Win 10 te installeren vanaf Flash Usb. Dat lukt voor 3/4. Alles wordt netjes overlopen, maar bij heropstarten computer verloopt "services" prima, maar bij "apparaten" stopt hij ineens bij 100 % en voltooit dus de installatie niet. Ik heb al tweemaal alles vanaf nul herbegonnen. Niets helpt. Weet iemand me raad aub ?
Dank voor alle info.
met vriendelijke groeten,
 
Blijft hij gewoon steken, of is het een echte 'freeze' waarbij niks meer reageert?

Soms kan het wel even duren. Hoelang heb je gewacht?
 
Hallo, dank voor je reactie.
Het bleef steken op 100 % ; ik heb zeker twee uur gewacht. Rondje draaide niet, maar muisaanwijzer werkte nog, dus was volgens mij niet geblokkeerd.
Laat maar weten,
 
En wat als je de boel zelf herstart, zonder zelf te kiezen voor een herinstallatie. Wat gebeurt er dan?
 
Bij heropstarten (vanaf HDD) krijg ik bericht : windows is onverwachts afgesloten ............. als je het sluit moet je heropstarten en kan je dus herinstalleren .... Als je bericht niet afsluit blijft rondje draaien met het logo Toshiba alsof hij toch zoekt om op te starten, maar dat blijft dan ook gewoon draaien zonder reactie. Dus eerste maal had ik afgesloten en Win 10 herbegonnen vanaf nul.
 
Heb jij misschien bepaalde opslagdrives via USB aangekoppeld die niet nodig zijn?
 
Nee alléén muis en usb flash
Ik heb herinstallatie uitgevoerd ; deze keer blijft hij hangen op ...... apparaten ... op 50 % gisteren op 100 %
raar
 
ik ben ontertussen op zoek naar de originele drivers, maar niet gemakkelijk om vinden
 
Ik heb de usb flash aangemaakt met installation tool twee dagen geleden . Kan het nog wel eens herbeginnen vandaag ? k'weet niet of het een verschil maakt, maar altijd proberen waard ;
 
Zal het daar niet aan liggen.

Was die 500GB schijf nieuw? zo niet, eerst alle partities verwijderd in de geavanceerde schijfopties en Windows zelf de schijf laten indelen?

Vreemd dat je helemaal geen foutcodes krijgt, wordt het zoeken naar de oorzaak.

Miss. heb je hier wat aan.
 
Ik raad ook aan om je harde schijf even goed uit te testen.
 
Hallo, dank voor reactie
Heb deze nieuw aangekocht, geformateerd en getest op fouten ; alles is OK op dat gebied.
m.vr.gr.
Heb nu de installatie herbegonnen ; partities verwijderd ; blijft allen niet toegewezen over met volledige capaciteit
Installatie verloopt normal, maar na heropstarten van computer (automatisch) overloopt hij "services" normaal, dan "phériphériques" of apparaten, daar blijft hij dan op 100 pc hangen. zonder foutmelding of wat dan ook . Windows 10 frans op laptop moet franse win 7 ervoor. Ik heb het gisteren zeker twee u laten staan, maar radje draait niet dus ..... Deze morgen terug gewoon opgestart, en dan kreeg ik melding dat computer onverwacht is afgesloten, en na OK klikken moet je herbeginnen. Ik ga nu kijken tot hoever hij voortloopt, Ik hou jullie op de hoogte.
Alvast bedankt hulp
!! deze keer stop het bij périphériques of apparaten op 33 %
wieltje of radje is gestopt
 
Laatst bewerkt:
Heb je al eens geprobeerd om die installatie te doen met de oude schijf er in?
 
als het een tijdje duurt OK geen probleem dan wacht ik wel, maar moet dat radje dan niet draaien ? of gaat het vanzelf terug bewegen ? er zit alleen de Usb flas en een muis aangekoppeld op usb
 
hallo Edmoor
dat heb ik niet geprobeerd ; die schijf was maar 100 gb ; en de windows 7 pro liep niet meer vlot. Die heb ik wel geformateerd en op fouten gescand. Is OK. maar ik wou nu ineens een 500 gb erin zetten.
Kan dat wel eens uitproberen ; zal voor morgen zijn, want ik ben nu al uren bezig.
 
Snap ik.
Maar als het met die 100GB schijf, die het kennelijk wel goed deed, wel goed gaat dan weet je dat het mis gaat met die nieuwe schijf.
Gewoon om te proberen de oorzaak van je probleem te achterhalen.
 
Hallo Edmoor, heb ondertussen oude schijf erin ! installatie verloopt OK tot voorbereiden apparaten stopt op 66% ; ik ga wat wachten, want radje heeft efkens bewogen ....... indien het nu niet lukt geef ik het op voor vandaag. Ik hou jullie op de hoogte, dank an allemaal.
Als het tijd nodig heeft, moet dan dat radertje niet voortdraaien ? of beweegt het na een tijdje ? anders sluit ik de boel gewoon af voor vandaag
 
Laatst bewerkt:
Nog een vraagje, ik heb destijds op die laptop Win 7 pro geïnstallerd in het engels en daarna vertaald naar frans met Vistalisator. Zou het kunnen dat ik de Win 10 in engelse versie moet installeren ? want ik weet dat de taal soms een probleem kan zijn. Misschien domme vraag, .... maar wie weet
 
Als je iets niet weet is het nooit dom een vraag te stellen.
Maar ik kan me er niks bij voorstellen dat dat er iets mee te maken zou kunnen hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan