installatie windows 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

goalie99

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2005
Berichten
44
Hallo,

Net zoals die meneer die hier ook een bericht heeft geplaatst, wil ik ook van windows 98 naar windows 2000. Het begin is goed maar als ik bij setup van windows 2000 kom, dan geeft hij de volgende foutmelding:
Setup kan geen wisselbestand maken
Wat kan ik hieraan doen?

mvg goalie99
 
Wil je win98 overschrijven met win2000 of beiden op je pc zetten?
Hoe ga je tewerk?
 
Hallo,

Nou kijk ik heb de schijf al geformateerd, maar ik denk nog niet helemaal. Dus ik wil graag de schijf formatteren, maar ik kan niet meer in windows komen. Hij komt niet verder, omdat er geen besturingssysteem opstaat. Als ik dan bij het zwarte scherm (verder komt hij niet) intyp format c: dan zegt hij deze opdracht kan niet in dos-mode worden uitgevoerd. Als ik de schijf geformateerd heb, wil ik graag windows 2000 er opzetten, maar dan geeft hij dus die foutmelding die ik eerder in dit onderwerp had vermeld.

mvg goalie99
 
Hoi,

Als je een schone installatie wilt doen kun je gewoon opstarten vanaf de Win2000-CD (wel even in je BIOS instellen).
Je krijgt dan vanzelf de vraag of je de partitie als FAT32 of NTFS wilt formatteren.
Dan moet het lukken.

Succes,

Harry.
 
Dus ik wil graag de schijf formatteren, maar ik kan niet meer in windows komen

Je C:/ schijf formateren onder windows gaat sowieso niet omdat je een werkend systeem niet de opdracht kunt geven zichzelf te vernietigen. Wat je wel kunt doen is 't volgende;

Win98 terug-installereen en daarna een upgrade naar 2K uitvoeren. Als het goed is krijg je tijdens de installatie van 2K de keuze voor een schone installatie of een upgrade. Ik zou kiezen voor de upgrade. Heeft bij mij altijd probleemloos gewerkt.

Let wel; sommige drivers werken niet onder 2K. Probeer voor je installeert eerst je modem- danwel netwerkkaartdrivers op te halen zodat je na je installatie in elk geval een Internetverbinding kunt maken.
 
Harry Snor zei:
Hoi,

Als je een schone installatie wilt doen kun je gewoon opstarten vanaf de Win2000-CD (wel even in je BIOS instellen).
Je krijgt dan vanzelf de vraag of je de partitie als FAT32 of NTFS wilt formatteren.
Dan moet het lukken.

Succes,

Harry.

Hallo,

Allereerst heel erg bedankt voor jullie reacties. Maar nu even over het bericht van Harry Snor:
Het probleem is dat ik niet in het bios kan instellen dat ik de cd-rom drive als eerste boot sequence wil. Ik kan alleen kiezen uit 3,5-inch diskette en 5,25-inch diskettestation.

mvg goalie99
 
Dan heb je nog twee mogelijkheden:
Op www.bootdisk.com kun je opstartfloppy's downen voor Win2K, ik dacht 4 stuks.
Start daarmee op en na de laatste floppy wordt om de CD gevraagd. De rest: zie boven

Of: Download op dezelfde site een Win98SE opstartfloppy.
Hiervan opstarten, kiezen voor "Opstarten zonder CD-ondersteuning" en na de prompt "format C" intypen.
Na het formatteren en opnieuw opstarten, nu met "CD-ondersteuning".
De drive-letter voor je CD-speler(s) wordt dan weergegeven.
Dan typ je achter de prompt: (driveletter):\i286\winnt.exe en het zou moeten werken.

Maar in jouw geval zou ik voor de eerste manier kiezen.

Succes,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan