Installatie Windows 7 ''Kan geen systeempartitie vinden of maken.''

Status
Niet open voor verdere reacties.

jary123

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2012
Onlangs heb ik een nieuwe moederbord gekocht, waar enkel SATA aansluitingen opzitten, en geen IDE aansluitingen. Omdat ik alleen twee IDE HD's heb, heb ik een controller voor in een PCI slot aangesloten waar deze twee IDE HD's oppassen. Deze controller werkt alleen onder Win XP, en niet onder Win 7. Zodoende kon ik alleen Win XP installeren, en dus niet 7.

Daarom heb ik vorige week op marktplaats drie SATA ( Western Digital WD 400bd) gekocht, en deze aangesloten. Nadat ik de setup van Win 7 heb gestart, en bij het selecteren van een HD om Windows op te installeren aankom, selecteer ik één van deze drie HD's, druk op volgende, maar dan krijg ik deze melding: ''Kan geen systeempartitie vinden of maken.'' Het werkt bij alle drie HD's niet, ze zijn al geformateerd, en werken onder XP prima. Ook al proberen te booten vanaf Win 7 CD, dan krijg ik CODE 5. Ook al geprobeerd zonder de IDE HD's.

Weet iemand hoe ik toch Win 7 kan installeren?

Specs:
ASUS M5A78L-M LX
AMD Athlon 245
2 GB Kingston DDR3
ASUS Radeon HD6670 GDDR5
Windows XP Prof.

Laatst bewerkt:
Ben je in het BIOS al eens gaan kijken of de schijven daar te vinden zijn. Zijn de SATA controllers in het BIOS geactiveert?

Anders hier eens gaan lezen.

Laatst bewerkt:
Alle schijven (de drie SATA en twee IDE's) zijn wel zichtbaar in de BIOS.

Daarom heb ik vorige week op marktplaats drie SATA ( Western Digital WD 400bd) gekocht, en deze aangesloten. Nadat ik de setup van Win 7 heb gestart, en bij het selecteren van een HD om Windows op te installeren aankom, selecteer ik één van deze drie HD's, druk op volgende, maar dan krijg ik deze melding: ''Kan geen systeempartitie vinden of maken.''

Wat gebeurt er als je op volgende klikt? Gaat windows dan verder zoeken naar een systeemschijf?

Als ik op volgende klik, krijg ik dus de melding 'Kan geen systeempartitie vinden of maken', opnieuw op volgende klikken geeft geen resultaat. Hij blijft op hetzelfde scherm staan. (Dit scherm, dus: http://goo.gl/AwPHv)

Hoi,
dat is unlocated space en geen partitie. Ga naar drive options (advanced) en verwijder alle evt. aanwezige partities en kijk of je daar nieuwe aan kunt maken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan