Onlangs heb ik een nieuwe moederbord gekocht, waar enkel SATA aansluitingen opzitten, en geen IDE aansluitingen. Omdat ik alleen twee IDE HD's heb, heb ik een controller voor in een PCI slot aangesloten waar deze twee IDE HD's oppassen. Deze controller werkt alleen onder Win XP, en niet onder Win 7. Zodoende kon ik alleen Win XP installeren, en dus niet 7.
Daarom heb ik vorige week op marktplaats drie SATA ( Western Digital WD 400bd) gekocht, en deze aangesloten. Nadat ik de setup van Win 7 heb gestart, en bij het selecteren van een HD om Windows op te installeren aankom, selecteer ik één van deze drie HD's, druk op volgende, maar dan krijg ik deze melding: ''Kan geen systeempartitie vinden of maken.'' Het werkt bij alle drie HD's niet, ze zijn al geformateerd, en werken onder XP prima. Ook al proberen te booten vanaf Win 7 CD, dan krijg ik CODE 5. Ook al geprobeerd zonder de IDE HD's.
Weet iemand hoe ik toch Win 7 kan installeren?
Specs:
ASUS M5A78L-M LX
AMD Athlon 245
2 GB Kingston DDR3
ASUS Radeon HD6670 GDDR5
Windows XP Prof.
Daarom heb ik vorige week op marktplaats drie SATA ( Western Digital WD 400bd) gekocht, en deze aangesloten. Nadat ik de setup van Win 7 heb gestart, en bij het selecteren van een HD om Windows op te installeren aankom, selecteer ik één van deze drie HD's, druk op volgende, maar dan krijg ik deze melding: ''Kan geen systeempartitie vinden of maken.'' Het werkt bij alle drie HD's niet, ze zijn al geformateerd, en werken onder XP prima. Ook al proberen te booten vanaf Win 7 CD, dan krijg ik CODE 5. Ook al geprobeerd zonder de IDE HD's.
Weet iemand hoe ik toch Win 7 kan installeren?
Specs:
ASUS M5A78L-M LX
AMD Athlon 245
2 GB Kingston DDR3
ASUS Radeon HD6670 GDDR5
Windows XP Prof.
Laatst bewerkt: