Installatie Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
even een wellicht gekke omweg, maar toch.....

Hoeveel geheugenbankjes zitten er in de moederbord?

Kun je de schijf 'm in de BIOS niet op compatibility modus zetten (dus dat het als een IDE schijf wordt gezien)? Indien ja, probeer de installatie daarna opnieuw. Ondersteuning voor IDE zit zéker in Windows 7.

Verder zou je m.b.v. een live-cd van Ubuntu zou kunnen kijken of je daar kunt achterhalen of
1. De schijf zelf daarin benaderbaar is (maak een paar partities en zo aan en verwijder die weer etc.)
2. Wat nu precies de SATA schijf-controller is.

Kijk hier voor wat instructies m.b.t. die Ubuntu Live CD.

Buiten bovenstaande heb ik geen tips meer omtrent je probleem, hopelijk helpt het wat.

Tijs.

Hallo,

Sorry jullie hiermee lastig te hebben gevallen, maar het ligt dus aan een %&*&^%#@ kapotte harde schijf.

Ik had echt alles geprobeerd en niks werkte. Toen heb ik van een vriend die dezelfde harde schijf heeft de schijf geleend en hem in het systeem aangesloten en wat denk je....alles werkte. Sloot ik mijn schijf in zijn computer aan, deed ie niks.

Bedankt voor jullie hulp iig!! Ik heb nu een goedkope kleine harde schijf gekocht om iig de tijd odoor tekomen totdat de andere harde schijf replaced of gemaakt is.

gr. Rob

W7 installeren

Als ik jouw verhaal goed lees heb je de HD ingebouwd en wordt deze door het bios herkent, maar kan je er verder niets mee?
Als dat zo is zou je hem waarschijnlijk moeten partitioneren en daarna formateren.
Als het goed is moet dat m.b.v. de W7 dvd moeten kunnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan