Installatie Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijn R

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2010
Mijn laptop heb ik weer terug. Ze hebben mijn harde schijf vervangen voor een nieuwe.
Nu heb ik een nieuwe vraag:

Ik heb voorheen mijn windows 7 over mijn Vista geïnstalleerd. Kan ik windows 7 zodanig installeren zodat ik kan kiezen tijdens het opstarten of ik mijn laptop onder windows vista of onder windows 7 laat draaien? Zo ja, hoe doe ik dit?

Groet,

Martijn.

Je moet eerst Vista installeren en een aparte partitie aanmaken. Dan W7 installeren op deze nieuwe partitie. Er wordt nu automatisch een dual-boot aangemaakt, waardoor je bij het opstarten kunt kiezen voor Vista of W7.

Laatst bewerkt:
Je moet eerst Vista installeren en een aparte partitie aanmaken. Dan W7 installeren op deze nieuwe partitie. Er wordt nu automatisch een dual-boot aangemaakt, waardoor je bij het opstarten kunt kiezen voor Vista of W7.

Heb nu een C:\ schijf en een D:\ Schijf op mijn laptop.

Hoe kan ik het makkelijkste een nieuwe partitie aanmaken zonder programma's te downloaden? Of kan ik deze gewoon op de D:\ installeren? En hoe doe ik dat?

Installeer Vista op C: en daarna W7 op D:. Er wordt dan een dual-boot gemaakt en kan je bij opstarten kiezen.
Deze vraag is al zo vaak voorbij gekomen, dus is het hier ook in het archief terug te vinden.

Gewoon met Windows schijfbeheer (Systeembeheer --> Computerbeheer), kun je gemakkelijk partities aanmaken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan