installatie Windows 98?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lukev3

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2001
Berichten
561
hallo,

Ik heb zojuist de hele harde schijf van mijn oude computer geformateerd. Nu wil ik windows 98 opnieuw installeren, ik heb een windows 98 bootdisk van bootdisk.com gehaald maar hij doet het niet. Ik krijg telekens de melding dat de diskette ongeldig is. Hoe kan ik sit op lossen?¿?

_______________________

Groetjes Luke
 
Hoi,

Misschien een hele stomme opmerking... maar heb je de EXE wel uitgepakt naar een diskette en niet de exe op de diskette gezet? :eek:

En je boot wel vanaf de floppydrive?
 
ja ik heb hem natuurlijk wel uitgepakt! : ) En als het goed is boot ik ook vanaf de floppy drive. IK start de computer opnieuw op en dan krijg ik een dos scherm tijdens de installatie en dan leest ie de diskette die ik erin heb gestopt en dan zegt ie dat het niet goed is. Kan het nog iets anders zijn??
 
hij doet het nog steeds niet!!?? Misschien doe ik iets fout? Ik start de computer op, ik krijg een zwart scherm met wat tekst. Dan zegt ie dat ik er een goede opstartdiskette in moet doen. Die doe ik erin, en dan herhaald ie steeds dat het niet de goede opstartdiskette is! Ik heb de schijf gewoon geformateerd meot ik soms nog iets anders doen voor ik windows opnieuw wil installeren???
 
Geplaatst door Lukev3
Dan zegt ie dat ik er een goede opstartdiskette in moet doen

Wat voor pc heb jij? Normaal eerst diskette erin en dan aanzetten. Het klinkt alsof je er een soort bios-programma tussen hebt zitten voor een systeemherstel bijvoorbeeld.
 
het is een pentium1 266mhz, hij is van een vriend en ik maak hem helemaal schoon voor hem. Maar als ik hem opstart vraagt ie om een goede opstart diskette. Ik wil naar de cdrom zodat ik windows erop kan zetten. Maar als ik de opstartdiskkete erin doe is het nog niet goed. Weet jij misschien hoe ik bij mijn cd-rom speler kan komen??
 
Nogmaals: normaal eerst diskette erin en dan de computer aanzetten.

Staat je flop op read-only toevallig?
 
probleem opgelost, stond iets niet goed in mijn bios!

Bedankt voor de hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan