Installatie Windows XP ziet geen HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

rutgervvh

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2007
Berichten
36
Ik heb zojuist een nieuwe laptop aangeschaft. Prima apparaat alleen Vista dat is echt niks voor mij. Ik heb heb nog een Windows XP Pro SP2 en die probeerde ik te installeren. Zonder succes! De installatie ziet geen hardeschijf waardoor de Windows XP niet geïnstalleerd kan worden.

Hoe kan ik dit oplossen?
 
hoi,

Van de site van je notebook een sata driver downloaden hiervoor.

Ik zou allleen van de huidige vista installatie een back-up maken en kijken of je alle drivers voor xp kan downloaden zoals moederbord etc.

Modag
 
hoi,

Van de site van je notebook een sata driver downloaden hiervoor.

Ik zou allleen van de huidige vista installatie een back-up maken en kijken of je alle drivers voor xp kan downloaden zoals moederbord etc.

Modag

En hoe integreer ik dit in de Windows installatie? Er kwam geen mogelijke om een driver te selecteren...
 
En hoe integreer ik dit in de Windows installatie? Er kwam geen mogelijke om een driver te selecteren...

Je kunt hiervoor het programma nLite gebruiken die kun je hier downloaden. Dan als je nLite hebt geïnstalleerd kun je de volgende handleiding volgen. Je moet dan kijken naar 'drivers toevoegen'.

Wat je dan ook nodig hebt is de XP-driver voor je raid/ide/sata-controller, deze moet je dan selecteren bij nLite om te kunnen slipstreamen.

Modag
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan