Installatie Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

a.veldman

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2002
Nadat het systeem steeds vast loopt, heb ik de harde schijf geformateerd en probeer ik Windows XP er opnieuw op te zetten.
Maar op het punt dat " Setup kopieert bestanden naar Windows-Installatiemappen",
Maar bij " Bezig met kopieren van Driver.Cab", gaat hij niet verder.
Wat kan ik hier aan doen.

Je zou eens kunnen proberen om eens wat van je hardware te verwijderen zoals cardreader enz. en dan weer proberen, kan zijn dat die daar op blijft hangen

gebruik je een orginele of een kopie.
want had het zelfde probleem.
ze zeiden dat het aan de kopie lag en heb toen de orginele geprobeert
maar die deed het zelfde.
hij stopt op de 11% zeker

Waar kan ik die cardreader enz. uischakelen, driver .cab is groot maar meer als een half uur is wel lang en dan staat hij nog op 17%.
Hoe doe ik een memory test al de de harde schijf is geformateerd.

die programma's zijn er in ISo => op cd branden die dan opstart, of op een diskette :)
trouwens , 1 pass is niet voldoende, zeker 50 passes laten lopen

Even de connector van je cardreader los halen van het moederbord, probeer het dan nog eens.

heb geen cardreader, usb poorten uitgeschakeld en lampje harde schijf blijft constant branden.

Heb je nog hardware verwijderd zoals geluidskaart netwerkkaart als deze niet onboard zitten?

Verder geen ander hardware gemonteerd tvkaart enz.

Ander geheugen in gezet ,toen kon ik windows xp er zonder problemen op zetten.
Nu draait memorytest vanaf gistermiddag 14.00 uur en geeft aan bij 47 pass 28 errors.
Dus het lijkt mij wel duidelijk dat er wat mis met het geheugen en ook dat ik met een ander geheugen er in windows xp er zonder problemen op kon zetten.
Nu is mijn vraag moet ik het zelfde type geheugen er weer in zetten ,of is het verstandig er een ander type in te zetten.
Het type wat er nu in zit is: TwinMos Dual Channel 1024 MB,PC 3200, 400 Mhz, 2,5.
Moederbordtype is: Asrock 939 DUAL-SATA 2.
Wat is jullie mening hier over.

Ten eerste moet je oppassen dat als in de bios de cas op 3 staat en de flexibel ram options op enabled je vaak geen mem fouten hebt, doordat de controller wat ruimer staat ingesteld.

Een paar weken geleden nog meegemaakt, de pc boer kon geen fouten in het geheugen ontdekken maar memtest wel, en met die ruimere biosinstellingen, ik ook niet meer.

Mochten ze wel fouten bevatten, dan is het garantiewerk, en het merk maakt op zich niet zoveel uit, indien het maar een A merk is en ze dezelfde specs hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan