Installatie XP pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

element to

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Na vervangen van een harde schijf in de computer van een vriend lukt het niet om XP Pro geinstalleerd te krijgen, het heeft er al op gedraaid dus zou het niet aan de hardware mogen liggen, toch?
Na het opstarten via de CD rom geef ik aan dat de schijf opnieuw moet worden geformateerd (het is geen nieuwe schijf 4.5 Gb) dit gaat goed waarna de bestanden gecopieerd gaan worden, hierna gaat de computer opnieuw opstarten maar dan begint het weer van voor af aan.
Ik krijg wel de melding dat een eventuele floppy verwijdert moet worden, maar als ik de cd verwijder vraagt hij tijdens het opstarten hierna.

Wat voor een harde schijf zit er nu in(4.5 gig is te weinig voor xp )?

En ging het formatteren wel goed(tijdens het begin van de installatie)? Zo niet, herkent de bios de harde schijf?

Wat voor een systeem is het(cpu geheugen enz.)?

Het formateren ging goed, hierna ging hij nog bestanden overzetten en komt de melding dat de computer opnieuw gaat opstarten
Het systeem is een Amd athlon xP 2000 met 256Mb intern geheugen
Het vreemde is dat tijdens het installeren de schijf gezien wordt maar in de bios niet ook niet met autodetect

Element,

zoals ik al zei 4,3 gig is echt veel te weinig om xp goed te laten draaien (hangt er vanaf wat je ermee wilt, maar gezien jou systeem denk ik dat je er meer mee wilt dan alleen tekstverwerken en internetten).

Maar je zei al dat xp al een keer draaide op een andere schijf. Wat is er met die schijf aan de hand(stuk..)?

Ik zou dan toch voor zo'n pc een nieuwe grotere harde schijf halen, als de eerste het niet meer doet.

Maar je vertelt dus dat na het formatteren er bestanden worden overgezet. Dan vraagt ie om de pc opnieuw op te starten(je krijgt een aftelling te zien, toch).

Je moet de xp pro cd erin laten ( als die opstart vraagt ie om opnieuw vanaf de cd op te starten, als het goed is) niet op een knop drukken maar gewoon laten opstarten.

Dan krijg een scherm te zien van xp en dan gaat ie hem installeren( check deze site (de laatste plaatje)

http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/servicesupport/techsupport/software/windows/xp/Repair.htm

voor scherm die je te zien moet krijgen).

Hopelijk heb je hier wat mee, en als het niet lukt. Download de drivers voor deze harde schijf.

http://support.wdc.com/download/index.asp?cxml=n&pid=5&swid=1

Scroll naar beneden en download de zip file. Pak het uit en run dat .exe bestand (op een andere pc natuurlijk). Je kan dan kiezen als het goed is om een bootdisk te maken(maak die). Op je vriends pc in de bios de diskettestation als eerste opstart mogelijkheid laten kiezen en de bootdisk in knallen. De rest wordt je dan prima uitgelegd.

:thumb:

Laatst bewerkt:
Hij doet het toch weer, niet erg slim maar ja, ik had in de bios wel autodetect aangezet maar je moet het activeren met F3 (niet op gelet)
Opnieuw opgestart en installatie gaat goed hij draait met dit schijfje toch wel heb nog ruim 2.7 Gb over

Fat_Tony bedankt voor je reacties en tot ziens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan