Installatie xp pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Ik probeer xp pro te installeren.

Ik heb daar 2 van, nederlands en engels.

Helaas krijg ik een foutmelding als ik de nederlandse probeer te installeren.
Ik ga het nu met de engelse proberen. Is het mogelijk die achteraf om te zetten naar nederlands? Eventueel met de nederlandse cd of bestaan er taalpakketten die te downloaden zijn?

Daarnet in de winkel werd mij nog verteld dat er speciale pakketten zouden kunnen worden gekocht, maar ik vond dat nogal omslachtig. Ik ga nu eerst proberen de nederlandse terug te installeren. Nog 1 keer, van het begin. Als dat niet lukt hetzelfde met de engelse.

Wel vreemd dat het onmogelijk is, ik dacht dat ik al eerder had gelezen dat het wel mogelijk was (maar omslachtiger in vergelijking met vista), ik zou dus ook niet weten hoe.

Mja, ik heb de cd al gekopieerd...
Maar had geen cd-r's meer voorradig, dus mss ligt het aan het feit dat het cd-rw is.

Ik wil iedereen geloven, maar het wordt moeilijk als je steeds meer tegengestelde dingen hoort...

Ik ben de bestanden nu opnieuw aant kopiëren naar de hdd vanaf de nieuwe kopie. (wel op cd-r)

En anders probeer ik het met de engelse versie...
Ik hoop dat het wilt lukken dan.

Doet het er eigenlijk toe welke key ik invoer? Of is de key ook afhankelijk van de taal?

Ik heb eigenlijk maar één advies aan jou ....

Uitproberen
Uitproberen
en ....
Uitproberen

Aan de ene kant vraag je wat en vervolgens zeg je 'ja maar die en die zegt ....'

Dus voor jou: gewoon 'trial and error' dan kom je er zélf achter .......

Ik vroeg eigenlijk eerder hoe, want ik dacht dus wel dat van taal veranderen mogelijk was.

Ik probeer nu met een andere kopie en deze schijnt wel te werken. Ik krijg in ieder geval toch geen foutmelding meer.

Maar de installatie schijnt niet echt vooruit te gaan. Hij blijft hangen op 39 minuten resterend...

Ja, het is waarschijnlijk dat waar de winkelier het over had. Hij verkocht het zelf niet dus wist het ook niet allemaal heel precies.

Het werkt nu gelukkig wel met de nederlandse versie (1 bestand dat hij niet kon vinden maar ik hoop dat dat geen belangrijk bestand was).

Ik ga me er binnenkort wel eens verder in verdiepen. Het lijkt me wel interessant.

Het is zeker handig en met een paar klikken maakt je van een Engelse versie een Nederlandse. En je kunt het ook gewoon terugzetten naar Engels.

Voor Vista Ultimate kun je deze pakket wel gratis downloaden via Windows Update dan weet je dat ook weer.

1 bestand niet kunnen vinden. Als je nog weet wel bestand het is kun je even in Google zoeken wat dit is. Tevens kun je nog proberen om deze te extracten van de Cd misschien lukt het dan wel.

Uitleg:
http://www.winxptutor.com/expand.htm

Tevens zou ik je adviseren om eens een een nieuwe XP cd te maken. Mogelijk is de huidige beschadigd en loop je later tegen meer problemen op.

Je kunt deze eenvoudig opnieuw maken http://users.telenet.be/wen/XP/

Als je de stappen volgtkun je nog proberen om via een andere ned XP cd het bewuste bestand te kopieren op je harddisk in de juiste map en dan een nieuwe cd maken. Let wel op de meeste bestanden zijn ingepakt en hebben een extensie als ex_ ipv exe. Je moet dus ook het EX_ bestand zien te vinden en die kopieren.

Ik zou geen 1op1 kopie maken in dit geval want dan neem je de fouten ook mee.

Dat het met vista gratis kon gedownload worden wist ik al. Heb ik indertijd gedaan omdat ik vista in het engels wou ipv in het nederlands.

Ik weet niet meer welk bestand het was, nee.

Ik ga het zo laten, nu werkt het wel. Maar het gaat nog steeds erg traag. De nieuwe kopie werkt goed (heb idd in het verleden al gemerkt dat kopie's de oplossing kunnen zijn) het gaat nog wel traag op bepaalde momenten (hij hangt alweer 15 min op 19 min maar ik zie wel vooruitgang) maar ik denk dat dat meer aan het dvdstation ligt. Mss is de lens vuil ofzo.

De link is toch btw enkel uitleg over hoe je van een windows xp cd een windows xp + sp2 cd maakt? En het gaat al om een sp2 bij mij.

De engelse had ik wel alleen als iso nog, die heb ik gewoon op een schijfje gegooid. Ik veronderstel dat dat voldoende is?

Dan kun je de stappen voor SP2 gewoon overslaan en gebruik je alleen het eerste stuk (kopieren naar harddisk) en het tweede stuk (cd weer bootable maken).

Het ISO bestand moet je niet als 1 bestand op Cd branden. ISO is een image van een Cd/DVD. Met bijvoorbeeld nero kun je de ISO laden en dan maakt hij er een exacte kopie van.

http://www.weethet.nl/dutch/cdrw_usingnero_iso.php

Laatst bewerkt:
Ja, dat bedoelde ik ook. iso uitpakken met nero en branden.

Nu heb ik het weer dat ik de verkeerde xp heb geïnstalleerd*-)

Ik wilde een volumelicentie installeren maar heb ik de verkeerde van de twee genomen*-) de gewone xp dus.

Moet ik helemaal opnieuw installeren om naar de volumelicentie te gaan? Of kan ik hier nog een mouw aanpassen?

Als ik helemaal opnieuw moet installeren, is dit mogelijk met de gewone xplicentie? (ik dacht van niet maar ben niet zeker, dus ik hoop het ergens, want dat is dus de nederlandse versie)

En indien ik die engelse versie van windows installeer,
kan ik dan achteraf zo'n mui erop zetten? Zonder dat die in conflict komt met m'n huidige toetsenbordinstellingen enz... (azerty, belgisch, etc...)

Laatst bewerkt:
Mja, ik heb net nagebeld en ik moet opnieuw beginnen.
Ik veronderstel dat dit onmogelijk is met de 'gewone' cd en dat ik verplicht ben om de xp in het engels te installeren?

Of is het mogelijk om de volumekey in te voeren bij de gewone installatie? (en zo een nederlandse te krijgen met volumelicentie?)

Leuke verhalen allemaal, maar je maakt echt van een Engelse XP GEEN Nederlandse!!!

Ik heb er net even om gebeld. Er bestaat een pakket waarmee je wél van een engelse xp (en enkel van een engelse) een meertalige kan maken. Helaas kost zo'n pakket €180,
Dat vind ik net iets te veel.

Als ik de xp ooit zou herinstalleren met dezelfde code maar een geleende nederlandse installatiecd? (volumelicentie)
Werkt dat dan en heb ik xp in het nederlands? Of is de code taalafhankelijk bij volumelicenses?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan