Installatie XP start niet door

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flintt

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2007
Berichten
30
Als ik windows XP opnieuw op mijn computer wil zetten, dan formateer ik hem eerst. Dan gaat hij bestanden op de pc zetten en start hij opnieuw op. Hij start alleen niet door. Je moet de cd eruit halen... dat gedaan maar dan start hij de installatie niet. Je ziet het opstartscherm , maar hij restart elke keer. Dus XP start hij niet op (je ziet dus niet het laden van xp zover haalt hij het niet. Alleen beginscherm waar ik ervoor kan kiezen om in mijn bios te gaan.

Iemand een idee wat dit kan zijn?
 
Wat voor harde schijf heb je? XP had niet altijd de Sata/Raid-controller aan boord. Dan moest je al in het begin van de installatie van XP op F6 drukken als je een controller van "een derde" wilde laden. Even later stopte de installatie en werd er om een diskette met die controller gevraagd. Speelt dat bij jou een rol? Als je eigenlijk de F6-procedure moet volgen en je doet dat niet, ziet XP de harde schijf niet.
 
Nee dat is niet het geval.. het lijkt wel alsof er iets niet goed staat in mijn bios. Omdat hij niet van cd kan booten restart hij hem elke keer.. andere suggesties?
 
opstarten

als je nou tijdens het opstarten op f10 druk zou toch kunnen booten vanaf de cd.
anders in je bios cdrom eerst zetten dan hd dan flop
 
maar dat is juist niet de bedoeling, want ik heb windows al geformateerd daarna gaat hij voorbereiding doen voor de installatie. Dan gaat hij restarten en wil hij weer opnieuw de windows cd pakken. Dan zou ik hem dus weer moeten formatteren enz.. maar hij moet nu juist het windows installatie beginnen. En dat doet hij dus niet!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan