Installatie XP stopt telkens met een blauw scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Hallo,
Ik ben de hele dag al bezig met de installatie van XP op een schone harde schijf. Als de installatie nog 34 minuten zou moeten duren stopt deze telkens en krijg ik de volgende foutmelding op een blauw scherm:

Er is een probleem gevonden en de installatie is gestopt om schade te voorkomen.
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
STOP: 0x0000000A (0X055FCA9C, 0X00000002, 0X00000000, 0X805057FC)
aan het eind van de pagina staat:
bezig met het starten van de fysieke geheugendump
fysieke geheugendump is voltooid.

Geadviseerd wordt dan om de pc opnieuw op te starten. Dat gedaan gaat het installeren weer even verder maar dan krijg ik de melding:
Windows kan de internet-configuratiebibliotheek (ICFGNT.DLL) niet laden. Kan opgegeven module niet vinden.

op ok gedrukt en de installatie gaat weer door en word voltooid. Vervolgens gaat er ook in windows van alles mis en dan probeer xp (legaal) nog maar eens te installeren met hetzelfde resultaat.
mvrgr. Kanyarat.

Hoi,

is je cd niet beschadigd?
is je hdd nog in goede staat?

Zo ja:probeer xp te installeren met een zo naakt mogelijke configuratie,t.t.z.:1 lat geheugen,indien mogelijk geen vga kaart(gebruik onboard vga) of andere insteekkaarten.

Succes

Andere schijf genomen, andere xp (ook legaal), en nu is xp tenminste geinstalleerd. Het enige probleem dat ik overhoud is dat de pc af en toe "zomaar" opnieuw opstart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan