Installatie XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulvitesse

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2009
Hallo,
Mijn pc zat vol rommel en troep, dus wilde ik heb formatteren en xp er opnieuw opzetten.
Tijdens de installatie viel de stroom uit, en nu is krijg ik bij het opstarten steeds te zien: "setup wordt opnieuw gestart". Dit blijft hij herhalen. Ook als ik de cd eruit haal blijft het voorkomen. En hij pakt de installatie cd ook niet meer. Ik heb in het boot menu als eerste staan starten via de cd(ik heb 1 cd speler). Ik krijg wel een bericht, "druk op een toets om met de cd op te starten" ofzoiets, maar als ik op een toets druk gebeurt er niets. Hij blijft vast staan bij een zwart scherm met mn cursor weergegeven.
Kan iemand mij helpen?

Laatst bewerkt:
Even de stroom er helemaal af? Dus niet alleen uitzetten..
Of de bios even opnieuw instellen (default)?

Of de harde schijf uit de computer halen, in een andere pc bijplaatsen en geheel formatteren. Natuurlijk kan dit alleen als je ook de mogelijkheid hiertoe hebt.

De partitie eens even weghalen met bijvoorbeeld fdisk (download een windows95-diskette bijvoorbeeld, daar staat dat op, eventueel pak je die uit en brand je alles op een cd (moest je geen diskettestation meer hebben))

De partitie eens even weghalen met bijvoorbeeld fdisk (download een windows95-diskette bijvoorbeeld, daar staat dat op, eventueel pak je die uit en brand je alles op een cd (moest je geen diskettestation meer hebben))

Dit ga ik eens proberen, al weet ik niet precies hoe dit moet.

Goed alternatief is de Hiren's boot cd, daar staan allemaal van dit soort tools op en meer.

Misschien is een bootcd eerst uitproberen toch niet zo'n slecht idee. Het uitpakken van zo'n windows95 diskette kan best ingewikkeld zijn.

Als het nog niet werkt kan je alsnog terugvallen op de basis: fdisk van windows 95

Misschien is een bootcd eerst uitproberen toch niet zo'n slecht idee. Het uitpakken van zo'n windows95 diskette kan best ingewikkeld zijn.

Als het nog niet werkt kan je alsnog terugvallen op de basis: fdisk van windows 95

Ik heb gemerkt dat hij een andere cd wel pakt,
alleen nu heb ik geen idee, welke boot cd ik nodig heb, om mijn schijf te formatteren?
Kan iemand mij een link geven wat ik nodig heb?

Er staan veel partitiontools op. Met elke tool is het normaal gezien mogelijk de harddisk te formatteren.

Bedankt iedereen.
Dankzij die bootcd heb ik de schijf kunnen formatteren,
Probleem opgelost!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan