installatie

• Onderwerp starter Onderwerp starter mwr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mwr

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
hallo mensen,hier en vraag over het installeren van xp,kreeg een pc van en vriend die het niet meer deed volgens hem na een beetje speurwerk blijkt dat de harde schijf defect is ,nu heb ik er nog liggen en installeer hem in de pc,hm de jumpers op master gezet en ga xp er opzetten lukt allemaal goed tot dat ik de melding krijg van bad-pool-caller,en is dus gebeurd met de installatie ,had in het bios ge schijf wel als eerste gezet ,maar wat doe ik hier fout of zou het moederbord toch ook nog defect kunnen zijn,heb verder in het bios niets veranderd want zo een nerd ben ik nu ook weer niet,maar vind het toch wel leuk om iets te proberen,want niet geschoten is altijd mis,dus wie heeft hier eventueel een antwoordt op?

mwrv,

FAQMan zegt het er volgende van: hier
Kan dus van alles zijn: Voeding te licht, hardware die niet (goed) functioneert op het moederbord etc.

Ik zou dus in ieder geval zoveel mogelijk loshalen van de computer vóórdat je weer opnieuw een installatie probeert.
Sluit PS2 toetsenbord en muis aan ipv. USB-toetsenbord en muis
Bouw alle insteekkaarten uit (behalve videokaart)
Koppel externe schijven los
Heb tijdens de installatie alleen de schijf waar je daadwerkelijk Windows op gaat installeren in de systeemkast
Schakel zoveel mogelijk uit in de BIOS voordat je gaat installeren (bijv.: Stel dat je dan geen enkel USB apparaat meer aan de computer hebt hangen, schakel dan de USB poorten uit in de BIOS, schakel in de BIOS de netwerkkaart op het moederbord uit etc.)
etc.

Zodra het dan lukt om Windows op de computer te krijgen dan kun je voorzichtig aan gaan kijken met het opnieuw aansluiten en/of aanzetten in de BIOS of er dan nog problemen zijn. Als je het allemaal geleidelijk aansluit en test zou je wellicht ook de bron van het probleem kunnen achterhalen.

Lukt het installeren nog steeds niet (zelfde foutmelding), dan zou het wellicht een volledig falen van het moederbord kunnen zijn.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
xp

hallo tijs ga dit proberen,maar zal niet eerder worden dan morgen,maar ik hou je op dehoogte,alvast bedankt voor de snelle reactie

mwrv,

hallo tijs heb gedaan wat je adviseerde,maar werd niets kreeg weer de zelfde meldin,heb toen in de veilige modus gestart en kreeg toen de volgende meldingen ,misschien heb je er wat aan,je vroeg om een beeldscherm afdruk maar weet eigenlijk niet hoe ik dit precies moet doen misschien dom,maar ja .
dit zijn de meldingen,en doe het maar even op deze manier,
partition-windowssystem32\ntoskrn.exe
\hal.dll
\kdcom.Dll
\bootvid.dll
\config\system
\config\system\log
Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:windows\system32\config\system.
misschien heb je er wat aan maar ik heb zo een idee dat het mobo is overleden???

mwrv,

Hoe kun je veilige modus opstarten als je eerder meldde dat de installatie mislukte??
De melding dat "windows\system32\config\system" niet kan worden gevonden kan pas relevant zijn zodra Windows is geïnstalleerd.
Was Windows XP wél geïnstalleerd, kijk dan even hier. Komt erop neer dat de registry die is weggeschreven tijdens de installatie wordt teruggekopieerd vanuit de \Windows\repair map.

Succes,

Tijs.

schijf

hallo tijs,
sorry maar toen ik met de installatie bezig was hield ie er ook meteen met op ,en toen ben ik er vanuit gegaan dat het was mislukt,en daarom opnieuw wou installeren ,ja en zo een nerd ben ik ook niet wat ik al eerder beschreef ,maar je moet alles leren toch ,ik ga dat andere proberen,en je hoort van mij als ik ben gevorderd in dit stadium.

mwrv,

gebeurd

hallo tijs ,

is al even geleden maar heb gedaan wat werd geadviseerd ,en er gebeurde dus niets ik denk dat ik er maar van uit moet gaan dat het mobo is overleden.
ben wel wat laat ,maar ben dus niet altijd thuis vandaar de trage reactie(s)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan