Installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeorgetteS

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2006
Ik zat een beetje te twijfelen waar ik de vraag moest plaatsen, hier of bij drivers.
Ik heb een oude laptop waar nu een gare versie van Windows XP op staat waar ik eigenlijk niets mee kan. Ik heb een schijfje gekregen van een kennis met windows 7 erop. Volgens hem moet het schijfje werken, maar hij is nu in het buitenland en kan me dus niet verder helpen.
Als ik de laptop met dit schijfje opstart, kom ik inderdaad in een installatieprogramma. De ene keer pakt ie dit wel en de andere keer krijg ik een foutmelding. Nu ben ik zover dat hij is gestart, maar dan krijg ik een bericht dat het stuurprogramma voor de Philips DVD writer niet is geinstalleerd. Dit is een SDVD8441. In de windows XP die erop zit lijken er geen problemen te zijn en hij leest ook de windows 7 dvd. Ik heb geprobeerd om via mijn desktop drivers te installeren en op een USB stick te zetten om die in te voeren tijdens de installatie (daar vraagt ie om) maar ik ben er niet zo'n held in. Iemand nog tips?

Kijk eens hier http://drp.su/
Het programma DriverPack Solution is gratis en kan veel drivers vinden wellicht ook de driver die je zoekt.
succes ermee.

Dank je wel, ik denk alleen niet dat dat lukt.
Ik kan vanuit die installatie geen programma runnen. Ik kan alleen op externe schijven zoeken naar kant en klare drivers om te installeren. Die moeten dan denk ik ook nog eens compatible zijn met Windows 7, wat ik probeer te installeren. Want er staat wel degelijk een driver op, in de windows XP die er nu op staat doet de DVD writer het gewoon.

Als je die melding tijdens installatie krijgt is 99,9999% zeker je kopie van Windows niet in orde. Na 1995 heb ik nog nooit een aparte driver voor welke CD/DVD speler dan ook hoeven te installeren.

Ben het wel met RogerS eens.
Toch nog even naar DriverPack Solution. Ik heb de indruk dat je niet weet wat het programma doet.
Dit programma zoekt naar de drivers die je hebt en zou moeten hebben. Gaat naar internet om ze eventueel te zoeken en installeert ze dan.
Je kunt dan ook een backup van je drivers maken, voor het geval dat.

In welke fase zou ik dat dan moeten laten lopen? Op de laptop kan ik niets downloaden want daar krijg ik geen internetverbinding tot stand omdat die windows zo gaar is. Dus ik doe een koude start met een installatie DVD van windows en midden in die installatie vraagt ie om de stuurprogramma's. Ik zit dan dus niet in windows, of in een omgeving vanuit waar ik een programma kan opstarten. Ik krijg alleen een zoekscherm waarin ik kan 'bladeren' maar hij geeft alleen de bestanden weer die hij ziet als driver. Niets anders. Misschien is dat schijfje dan inderdaad toch niet goed.

Laatst bewerkt:
aha, dit doe je dus via een andere computer.....
Nou dan denk ik dat je toch met een betere schijf opnieuw moet beginnen.
Mocht het dan toch lopen kun je nog altijd kijken voor de laatse nieuwe drivers, als dat nodig zou zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan