installatiebestanden?????

Status
Niet open voor verdere reacties.

moberg

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2002
ik ben me webcam aan het installeren en nu vraagt tie om de windows cd maar die heb ik niet, waar staan mijn windows installatiebestanden op de harde schijf? dit kan ook zegt tie

Je zult op zoek moeten naar *.cab bestanden.

Vaak staan die in windows/option/cabs

tja

ik heb geen windows/option/cabs, komt niet in het rijtje voor

Heb je al gezocht op cab bestanden?

Heb je al gezocht naar het bestandje wat mist?

via zoeken kom ik er een heleboel tegen maar welke heb ik nodig, moet tie niet in mijn system staan?

Staan al die bestanden in 1 map?

Browse dan als er gevraagt wordt om het pad aan te geven naar die map

zijn alleen maar zip files

hij zegt dat ik naar de map moet gaan waar mijn windows installatiebestanden staan, maar ik kan niet browse, ik moet handmatig zoeken

Handmatig zoeken als in.. het hele pad intypen?

Typ dan het pad naar de map

Als er om bestanden gevraagt wordt kun je dan browsen naar de bestanden of moet je het pad naar de bestanden opgeven (dus intypen?)

ik kan browsen naar de bestanden, maar er staan zoveel mappen en supmappen, weet niet welke ik moet hebben

Naar welk bestand wordt gevraagd door de webcam installatie?

En heb je ook al gezocht naar dat bestand?

En je zegt dat die cabbestanden in een map staan. Kun je dan niet browsen naar die map en dan op ok klikken?

er word om de windows cd gevraagd of de installatiebestanden op de harde schijf, hij vraagt niet naar een bepaald bestand, die cabbestanden zijn zipfiles, hij doet er niks mee ook niet als ik op ok druk

Wellicht dat iemand met win98 je beter kan helpen. Is voor mij al weer jaren geleden dat ik met 98 gewerkt heb

Heb je het al eens geprobeerd met nieuwe hardware toevoegen??? heb je geen installatiediskette of cdrom gehad???
ik zelf heb een logitech webcam en die doet het gewoon. usb aansluiten en gebruiken maar.. ik zou kijken op de site van philips of hier geen drivers staan voor je webcam

Hoi Moberg,

Aangezien dat je je vraag bij installeren win95/98 hebt gezet, ga ik er van uit dat je een win 98 PC hebt staan.

Daarom heb ik ff een 98SE PC waar verder weinig opstaat opgestart en bij zoeken naar bestanden en mappen de opdracht *.cab ingetoetst.
De zoekfunctie vindt 5 cabinet bestanden en wel :
runhelp C:\Windows
Ebd C:\Windows\Command\EBD
Catalog3 C:\Windows\Catroot
rb000 C:\Windows\sysbckup
rb001 C:\Windows\sysbckup

Mogelijk zit het betreffende bestand wat je nodig hebt in 1 van deze cab's.

Volgens mij verwijderd de setup van 98 en 98SE de standaard installatiebestanden om schijfruimte te sparen.

Vanaf ME is er een copie van de CD op de HD gezet, maar dat kan ik ook mis hebben.

Wat ik raar vindt dat je niet te zien krijgt welk bestand ie moet hebben om te kunnen installeren.
Vaak zie je dat wel staan als je iets annuleerd ( in dit geval de vraag om de CD-ROM ).

Misschien dat je inderdaad eens nieuwe hardware toevoegen kunt doen, al is het maar om te achterhalen welk bestand je moet hebben.

Succes!

Als je instrallatiebestanden inderdaad op de harde schijf staan, dan moeten er veel meer bestanden zijn dan deze 5. Er zouden zo'n 75 moeten zijn, waarvan de eerste BASE4.CAB is. Je zou dus eens kunnen zoeken naar dat bestand.
Als je dat niet vindt, dan staan deze bestanden dus ook niet op je schijf, en zul je dus echt een gewone Win98 CDROM moeten gebruiken en verwijzen naar de map WIN98 die daarop staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan