InstallatieCDRom en XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theo van Rijen

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2000
Ik ben me aan het orienteren voor een nieuwe PC.
Het valt me op dat niet altijd meer de originele installatieCDRom Van WindowsXP bij het systeem wordt aangeboden, maar een zgn. voorgeïnstalleerde versie met BackupCD (!?).
Wat zijn hiervan de voors en tegens?
Ik heb liever de originele CDRom, maar als die er niet bij zit ......... Ik heb m'n twijfels.
Theo

zonder een originele cd kan je diverse xp opties zoals de recovery console niet gebruiken en geen installatie over een xp installatie heen draaien.

enige optie bij een fout in xp die je niet wegkrijgt is die backup cd minus alle daarna gemaakte wijzigingen.

ik vind dat een nadeel.

meest gunstige is een xp cd met een gratis bedongen backup tool zoals drive image.

of je dat echter lukt ...........

pe.

De tegen is dat je aan de meegeleverde software vastzit, de voor is dat je veel software hebt, maar het nadeel is dan weer dan je waarschijnlijk een OEM pc koopt en die doen altijd moeilijker met upgraden enzo...

Mijn mening is dan ook niet zo'n systeem aan te schaffen, tenzij de originele xp cd erook bijzit naast die bijgeleverde backup, zoals bij de aldi pc wel het geval is.

Laatst bewerkt:
Overtuigd

Teveel nadelen m.i. om een PC zonder originele CDROM aan te schaffen, dus dan op zoek naar een leverancier die 'm wél erbij levert.
Bedankt
Theo

Je kunt ook een pc zonder besturingssysteem kopen, en dan zelf een versie van Windows XP Kopen. Maar dat is misschien niet voor de hand liggend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan