installatiecode/serial key Vista 32bits en 64bits

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bratox

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Hallo,

Ik koop binnenkort een nieuwe pc en wil daarom ook graag vista aanschaffen. Ik kan nogal goedkoop aan een MS Windows Vista Ultimate/Business Upgrade (SL) NL komen via surfspot.nl omdat ik student ben. Zij verkopen echter alleen 32 bits upgrades. Mijn vraag is of de serial key die ik krijg bij een 32 bits upgrade-dvd ook te gebruiken is voor een 64-bits versie?

Ik heb namelijk de 64-bits versie nodig omdat ik meer dan 3,2 GB intern geheugen zal hebben in mijn nieuwe pc.

Alvast bedankt:)

BJ!

ik vermoed helaas van niet...
maar je krijgt dan toch ook geen 64 bit versie?
In een vista installatie packet zit nooit de 64 en 32 bit versie dus denk ik echt niet dat dit zal lukken

ik vermoed helaas van niet...
maar je krijgt dan toch ook geen 64 bit versie?
In een vista installatie packet zit nooit de 64 en 32 bit versie dus denk ik echt niet dat dit zal lukken

Nee een sleutel voor 32 is voor 32bit, is toch logisch??
Maar tot 4GB kan je met een 32bit versie gaan.
512MB gaat naar Vista zelf de rest komt vrij voor de gebruiker.
Maar je moet dan toch aanpassingen maken..
Technische details http://msdn.microsoft.com/en-gb/library/aa366778.aspx

Hmm... ok dat is jammer en misschien wel logisch maar wilde het even zeker weten. Maar wat raar dat je je systeem wel anders moet instellen om volledig gebruik te kunnen maken van de geheugencapaciteit van 4 GB, waar ik overigens maar weinig van snap, je moet het dan met BCDEdit /set aanpassen in het register? Of hoe moet ik dat precies voor me zien?:confused:

Groet!

volgens mij heb kan je gewoon gebruik maken vanaf 3.2Gb ram en meer als je een 64 bits besturingssysteem hebt.
Wanneer je een 32 bits hebt mag je er al zoveel ram insteken als je wilt maar je kan maar maximum 3.2 ram gebruiken.
Voor iets aan te passen in 32 bits zodat je 4Gb kan gebruiken heb ik geen weet van.:confused:
Onmogenlijk denk ik zo...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan