Installatieprobleem virusscanner

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb maar één versie van Internet Security op mijn computer staan. Er heeft ook nooit een ander beveiligingsprogramma opgestaan. Ik zal morgen eens een mail sturen naar de technische online helpdesk van Symantec. Maar als ik zo een aantal berichten doorlees verwijzen ze heel veel naar RNIS en RNAV. Dit betekend voor mij dat ze het ook niet altijd weten.

Mvrg. Thijs
 
Nou, het is niet alleen een kwestie van niet weten, maar die tooltjes zijn nodig, omdat de uninstaller van Symantec zo krakkemikkig in elkaar zit, dat er er bij het verwijderen nog te veel restjes achterwege blijven op de PC, om een nieuwe installatie vlotjes te doen verlopen. Vaak kan een Symantecprobleem niet simpel worden opgelost en moet inderdaad de software (of een onderdeel daarvan) helemaal opnieuw worden geïnstalleerd.

Daar is Symantec behoorlijk uniek in, omdat ik geen andere virussoftware ken die dergelijke tooltjes ook nodig hebben. Ik vind het sowieso bedenkelijk dat je de software eerst moet verwijderen om een probleem op te lossen. Stel je voor dat je voor elk wissewasje in Windows, Windows helemaal zou moeten herinstalleren. De wereld zou te klein zijn:eek: Kennelijk vinden de gebruikers dat geen enkel bezwaar en accepteren dat maar (al dan niet schoorvoetend). Ik heb een jaar of wat geleden juist om die reden Symantec maar aan de kant geschoven, omdat ik het spuugzat was. Zelden heb ik zoveel problemen gezien als bij de Symantec-software. Niet alleen op dit forum, maar ook elders. Vrolijk wordt je er inderdaad niet van....

Goed, dat helpt jou natuurlijk niet verder. Ik zou de vraag zeker op het forum van Symantec voorleggen:
Forum.

Succes!

Groetjes,
Bennie
 
Ik heb antwoord gehad maar waarschijnlijk heb ik er niks aan. Ik werd verwezen naar deze pagina. Ik heb alle punten gedaan maar geen virus te ontdekken. De registerwaarden zijn er ook niet meer omdat ik Internet Security al verwijderd had.
Als jij het ook niet meer weet wat raad je mij dan aan om als nieuwe virusscanner te kopen?

Mvgr. Thijs
 
ThijsKoster,

Check eerst even of je een virus hebt hier (ook al heb je dat al gedaan):

http://security.symantec.com/default.asp?productid=symhome&langid=ie&venid=sym

Als je geen virus hebt doe dit:

Gebruik de RNIS and RNAv weer opnieuw.
Zorg ervoor dat je RNAV gebruikt en de versie van 2003+2002+2001+2000 verwijderd, ook als je die versies niet hebt.

Ga daarna naar:

http://service1.symantec.com/SUPPOR...8408718959f4ab0e88256b8e0076ba96?OpenDocument

En verwijder alle bestanden die er nog staan handmatig.

Installeer Internet explorer vanaf hier daarna:

.[I.E.


Kopieer daana de CD van Norton naar de harde schijf.

Start op in de veilige modus en leeg de map TEMP helemaal die in c-windows directory zit.

installeer Norton in nu de veilige modus.

Start op daarna in de normale modus weer.

Let op: doe nog geen liveupdate tijdens of na de installatie.

Haal eerst hanmatig de virus definities op vanaf hier:

http://www.sarc.com/avcenter/download/pages/DU-N95.html

Laat me even weten of alles tot nu toe werkt.

Zo ja: haal dan de programma updates een voor een op via liveupdate. Dus niet alle updates tegelijk.

Dan zou je probleem opgelost moeten zijn
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan