Installatieprobleem Windows 7 en/of Vista:

Status
Niet open voor verdere reacties.

keljefco

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2004
Berichten
21
Ik heb een Fujitsu Siemens Laptop type Amilo 1703 (spec. zie http://www.topproduct.nl/hardware/l...9-fujitsu-amilo-la-1703-batnlm-nq1b08-l1.html )
Deze is bij aanschaf (± 3 jaar geleden) geleverd met daarop geinstalleerd Vista Home Basic
Er werden geen cd's ed bijgeleverd (was een notebook-schoolproject).
De laptop is onlangs gecrashed (blauw scherm), waardoor ik het besturingssysteem opnieuw moet installeren.
Ik heb hiervoor zowel Vista als ook Windows 7 ter beschikking.
Beide programma's zijn van mijn broer en hij heeft deze thuis op 2 verschillende desktop computers geinstalleerd en deze werken beide perfect.
Als ik deze wil installeren op mijn laptop lukt dit niet.
De installatie van beide programma's wordt helemaal doorlopen, zoals het hoort en alles wordt netjes op het scherm getoond.
Dit gaat goed (alle stappen worden automatisch afgewerkt en aangevinkt) TOT de melding "Installatie voltooien".
Er blijven wel 3 puntjes achter de melding lopen en ik kan de cursor met de muis gewoon blijven verplaatsen en gedurende de eerste paar minuten geeft het HD-lampje ook nog signaaltjes, maar uiteindelijk gebeurt er verder niets meer.
Ik heb bij beide besturingssystemen de laptop, na bovenstaande melding, een hele nacht aan laten staan, maar 's morgens staat er nog steeds hetzelfde op het scherm en lopen de puntjes nog steeds en kan ik de cursor nog steeds blijven verplaatsen met de muis.
Als ik dan op het kruisje rechtsboven klik of op cancel, krijg ik een melding in de trand van "U kunt nu niet afsluiten, want dan gaat de installatie niet goed" ????
Ik heb de HD van 80Gb voor beide besturingssystemen voor nieuwe installatie al geformateerd en met DBAN helemaal leeggemaakt - via chkdsk goede gegevens - geen bad sectors.
Helaas blijft de installatie elke keer op hetzelfde punt hangen.
Ik heb er ook al een keer een oudere XP versie opgezet en dit ging wel meteen goed, maar voor dit type laptop bestaat voor XP geen goed werkende WLAN-driver (ondanks dat deze door SIS wel wordt aangeboden / maar deze werkt niet - zie hierover ook andere berichten op internetfora) en dan heb ik niets aande laptop.
Weet iemand een oplossing ??
 
Laatst bewerkt:
Fujitsu Siemens levert zelf wel degelijk WLAN drivers voor XP.
Hier zou die moeten staan. Het is zelfs een WHQL gecertificeerde driver, dus ik schat in dat die wel degelijk gaat werken.

Ondersteuning bij 'gehackte' Vista of W7 versies wordt moeilijk, dus hopelijk red je het met bovenstaande.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Opgelost

Tijs,

Superbedankt.
Ik heb me wezenloos gezocht naar deze driver voor de WLAN-kaart.
Maar ik heb voornamelijk gezocht bij Silicon (SiS-drivers) en op hun site staat wel een XP-driver, maar deze werkt niet. Internet staat ook vol met problemen mbt drivers voor deze laptop in combinatie met XP.
Ik heb gisteren XP Home weer op de laptop gezet en de door jou aangegeven driver geinstalleerd. Echter pas nadat ook SP3 geinstalleerd was werkte de WLAN goed.
Nogmaals superbedankt.

Pierre
 
Het verbaast me niet dat het pas na SP3 goed werkte, zéker als in je installatie-cd geen SP2 was geïntegreerd. SP2 zou veel verbeteringen hebben geboden m.b.t. draadloos verbinden op de "Windows manier", die Windows Zero Configuration (WZC) wordt genoemd. De driver die ik linkte heeft geen hulpprogramma, dus je was verplicht de WZC methode te gebruiken.
Ondersteuning voor WPA(2) encryptie was een van die verbeteringen in SP2, als ik me goed herinner.

Fijn dat het gelukt is. :)

Graag nog je vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan